اخذ هرگونه وجه اجباری از اولیای دانش‌آموزان اکیدا ممنوع است

وزیر آموزش و پرورش گفت: گرفتن هرگونه وجه اجباری از اولیای دانش‌آموزان که در برخی مواقع منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود، اکیدا ممنوع است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار درباره چرایی اخذ هزینه‌های تحصیل از دانش‌آموزان اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته ما در بخش تخصیص اعتبار در بخش آموزش و پرورش وضعیت بهتری را داریم.

وی افزود: در نه ماهه ابتدایی سال، ۵۱ درصد از مجموع اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومانی به ما تخصیص پیدا کرده است، البته در دو ماه اخیر علاوه بر اعتبارات سرانه، میزان ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر به ما تخصیص یافت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: درست است که در مدارس ما با کمبود سرانه مواجه هستیم اما این دلیل نمی‌شود که ما این را از طریق کمک‌های مردم دریافت کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: گرفتن هرگونه وجه اجباری از اولیای دانش‌آموزان که در برخی مواقع منجر به ترک تحصیل می‌شود، کاملا ممنوع است.

بطحایی ادامه داد: بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام شده، همه مؤید این بوده است که وضعیت ما از جهت اخذ هزینه‌های اجباری از اولیای دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بهتر شده است، البته این به این مفهوم نیست که تخلفی نداشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چنانچه مصادیقی مبنی بر اخذ پول اجبار در مدارس از اولیای دانش‌آموزان صورت گرفته است، ما می‌خواهیم که به ما این مصادیق گزارش شود تا با آنها برخورد کنیم.

کد خبر: 991990

وب گردی

وب گردی