تولد فرزند ممکن است باعث بهبود سرطان سینه شود

یافته های دانشمندان نشان می دهد که به دنیا آوردن فرزند برای مقاومت بدن زنان در مقابل سرطان سینه موثر است اما نتایج آن بعد از دو دهه نمایان می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری معتقدند که زایمان می تواند زنان را در برابر سرطان سینه محافظت کند، اما یافته های جدید نشان می دهد که این نتایج ممکن است بعد از دو دهه ظاهر شود.

خطر ابتلا به سرطان سینه در افراد متفاوت است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نشان می دهد که عوامل متعددی در این بیماری دخیل است که می توانند به موارد قابل کنترل و غیرقابل کنترل توسط شخص تقسیم می شوند.

به عنوان مثال، افراد نمی توانند سن، جهش های ژنتیکی و سابقه خانوادگی خود را تغییر دهند، در حالی که می توانند وزن، مصرف الکل و سطح تمرین خود را کنترل کنند.

یکی از عواملی که بعضی محققان معتقدند خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم ها را کاهش می دهد، به دنیا آوردن فرزند است با این حال، طبق مطالعه جدید، نظریه ای که می گوید زایمان می‌تواند یک زن را در برابر سرطان پستان محافظت کند، ممکن است نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد. یافته های این تحقیق نشان می دهد که نتایج سودمند این اتفاق فورا رخ نمی دهد و مدت زمان بیشتری برای ظهور آن زمان لازم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991993

وب گردی

وب گردی