حمایت 40 نماینده مجلس از توسعه دانشگاه صدا و سیما برای مقابله با جنگ رسانه ای

40 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری خواستار حمایت ایشان از تداوم نیم قرن تلاش دانشگاه صدا و سیما برای توسعه علم و دانش کشور شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دفاع از موجودیت دانشگاه صدا و سیما طی نامه‌ای به دکتر غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواستند با استناد به پشتوانه قانونی فعالیت این نهاد آموزشی پژوهشی، برای همیشه پایان سنگ اندازی بر سر راه این دانشگاه را اعلام کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار توسط دشمنان ایران جهت راه‌اندازی صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی و گسیل ارتش‌های سایبری به شبکه‌های اجتماعی و برپایی یک جنگ عظیم رسانه‌ای و فرهنگی علیه جمهوری اسلامی، بر ضرورت آموزش و تربیت هنرمندان و فعالان رسانه‌ای و فرهنگی برای تقابل با این هجمه‌ها و دفاع از مرزهای عقیدتی و فرهنگی کشور تاکید کردند.

در ادامه نامه، امضا کنندگان این نامه با تاکید بر سابقه 50 ساله دانشگاه صدا و سیما به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی رسانه در آسیا و محل تعلیم و تربیت هزاران هنرمند، فعال رسانه‌ای و متخصص فناوری رسانه در دهه های گذشته به انتقاد از اقدام معاونت آموزشی وزارت علوم جهت حذف برخی رشته های این دانشگاه در ابتدای سال 1397 پرداخته و تصریح کرده اند که در شرایط کنونی حذف رشته‌ها و یا تعطیلی این دانشگاه با هیچ منطقی سازگار نیست.

نمایندگان مردم در خانه ملت با استناد به بند 12 اساسنامه سازمان صدا و سیما مصوب جلسه مورخ 27/7/62 مجلس شورای اسلامی که بر اساس آن سازمان صدا و سیما موظف شده است به تکمیل و گسترش دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی بپردازد از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواسته اند تا رسماً درخصوص تداوم فعالیت قانونی این دانشگاه راهبردی تصمیم گیری و اعلام موضع نمایند تا هیچ گونه تردیدی در خصوص تداوم فعالیت این دانشگاه وجود نداشته باشد.

اسامی برخی از نمایندگان مجلس امضا کننده نامه فوق به شرح زیر است:
شهریاری، علوی، کوچکی نژاد، زاهدی، قاضی زاده، پژمان فر، ده مرده، نقوی حسینی، طباطبایی نژاد، سعیدی، خدابخشی، خالقی، بیگلری، شریفی، حسینی کیا

انتهای پیام/

کد خبر: 991994

وب گردی

وب گردی