شیخ عطار: هدف ما در واحد های بین‌المللی الهام بخشی است/ با جذب دانشجوی غیر ایرانی درآمدزایی می کنیم

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های بین‌المللی را اقتصادی نمی بیند گرچه خود به خود با جذب دانشجوی غیر ایرانی درآمدی هم ایجاد می شود؛ اما هدف ما اقتصادی نبوده و الهام بخشی است.

علیرضا شیخ عطار در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص همکاری با سما در واحد‌های بین‌الملل، گفت: طی توافقی که با سازمان سما داشتیم قرار شد تا آنها را هم در فعالیت های برون مرزی شریک کنیم و در هرکجا به دنبال ایجاد شعبه و یا در مورد جذب دانشجو صحبت کنیم از مرحله پایه‌ای‌تر یعنی مدارس سما شروع خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر صحبت های اولیه برای ایجاد مدارس سما در افغانستان انجام شده و به زودی به نتیجه نهایی خواهیم رسید. در دیگر کشورهای همسایه هم درصدد گسترش شبکه مدارس سما برای ارائه آموزش های سطح بالاتر و جذاب برای مردم منطقه هستیم.

مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هدف واحد های بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی نیست، اظهار داشت: اساسا با این نگاه مخالف هستم و به مسئولان واحد ها اعلام کردم مدیریت بین المللی با هدف درآمدزایی نیست و سطح فعالیت بین‌المللی را نباید پایین آورد. باید در جهت اسناد بالا دستی نظام و به عنوان کمک به سیاست خارجی نظام گام برداشت.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با ارائه آموزش های نمونه و پژوهش های بسیار عالی نشان دهیم که میراث امام خمینی (ره) که همان اندیشه الهام بخشی بوده پایدار و زنده است. این ملت روزی در همه شئون وابسته و غیر مستقل بود؛ اما امروز در شئون علمی مستقل، پیشتاز و الهام بخش است.

شیخ عطار تصریح کرد: به عنوان کسی که سالهاست فعالیت دیپلماسی در کارنامه تجربی خود دارم، این سیاست گذشته که فعالیت بین المللی را به عنوان درآمدزایی می دانستند را متوقف کرده ایم.

مدیرکل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: با کمال تاسف در گذشته همان سیاست درآمدزایی را هم محقق نکردند بلکه با ارائه برخی از دوره ها و قیمت های چند برابر داوطلبان ایرانی را که رتبه نمی آوردند در واحد های بین الملل ثبت‌نام می‌کردند و ما جلوی این اتفاق را گرفتیم. در کل نگاه ما به واحد های بین الملل متفاوت است. دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های بین المللی را اقتصادی نمی بیند گرچه خود به خود با جذب دانشجوی غیر ایرانی درآمدی هم ایجاد می شود؛ اما هدف ما اقتصادی نبوده و الهام بخشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991997

وب گردی

وب گردی