احساسات  چگونه بر سیستم ایمنی ما تاثیر می گذارد؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که مواجهه مکرر با احساسات منفی ممکن است، تأثیر مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعات جدید نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض اضطراب و جو منفی می تواند سلامت جسمی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. محققان دریافتند که استرس مزمن می تواند اثرات منفی را بر روی حافظه داشته باشد.

احساس پریشانی همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی مانند سکته مغزی را افزایش دهد.

در حال حاضر، مطالعه انجام شده توسط متخصصان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که حالت های منفی ممکن است تغییراتی در عملکرد پاسخ ایمنی داشته باشند که با افزایش خطر التهاب تشدید می شوند.

نتایج پژوهش که توسط «جنیفر گراهام»، استاد دانشگاه پنسیلوانیا رهبری شده، در مجله مغز، رفتار و ایمنی منتشر گشت.

خلق و خوی منفی و التهاب

دانشمندان برای به دست آوردن اطلاعات در این مورد طی رویکردی دو مرحله ای به جمع آوری اطلاعات پرداختند. آن ها با تهیه پرسشنامه هایی از شرکت کنندگان خواستند تا در طول زمان و در لحظه احساسات خود را ثبت کنند.
این ارزیابی‌ها بیش از 2 هفته انجام شد و تیم محققان توانستند نقشه پروفایل احساسات شرکت کنندگان را به دست آورند. دانشمندان همچنین با بررسی نمونه های خون از آنها و جستجوی نشانگرهای التهاب، پاسخ ایمنی داوطلبان را ارزیابی کردند.

التهاب به طور طبیعی، هنگامی که بدن به عفونت و یا زخم واکنش نشان می دهد به عنوان بخشی از پاسخ ایمنی بدن است. با این حال، سطح بالایی التهاب مرتبط با سلامتی پایین بدن و طیف وسیعی از بیماری های مزمن است.

گراهام و تیم وی متوجه شدند که افرادی که چندین بار در روز برای دوره های طولانی مدت احساسات منفی را تجربه کردند، نشانگرهای التهابی به میزان بالایی در خونشان دیده می شود.

دانشمندان همچنین خاطرنشان می کنند که اگر نمونه های خون شرکت کنندگان بلافاصله بعد از احساسات منفی مانند غم و اندوه و یا خشم مورد آزمایش قرار گیرد، بیومارکرهای التهابی بیشتر در خون آن ها دیده می شوند.

تاثیرات قابل تغییر است

دانشمندان معتقدند که مطالعه آنها شواهد مهمی در مورد تأثیر احساسات منفی بر سلامتی را مشخص می کند، به خصوص که شرکت کنندگان آزمایش متعلق به زمینه های مختلف قومی، نژادی و اجتماعی و اقتصادی هستند.

با این وجود، دانشمندان اعلام کردند که برای تایید این یافته ها باید مطالعات بیشتری بر روی گروه های مختلف انجام دهند. آن ها خاطرنشان کردند که تحقیقات اخیر اولین کشف در مورد ارتباط بین گزارش های خلق و خوی لحظه ای و بلند مدت و اندازه گیری التهاب است.

گراهام اظهار داشت که امیدوار است که این یافته ها به پژوهشگران در مورد انجام اقدامات در جهت کاهش استرس و کمک به مشخص کردن مکانیزم های مرتبط با التهاب کمک کند.

آنها امیدوارند که مطالعات مشابه در آینده به متخصصان اجازه دهد که راهبردهای بهتری را برای بهبود روحیه و در نتیجه در جنبه های سلامت جسمی افراد اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992001

وب گردی

وب گردی