نوآوری و کسب‌وکار در جشنواره خواجه نصیر می‌درخشد

جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر 2019، فستیوال 3 ماهه‌ای است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر، فستیوال 3 ماهه‌ای است که به همت دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی (مرکز رشد واحدهای فناور) و با مشارکت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و معظم مپنا و دیگر حامیان فضای استارتاپی کشور راه‌اندازی شده است. علاوه بر این، برنامه مرکز نوآوری نصیر ،اینوکاپ بر دو مقوله «نوآوری و کسب‌وکارهای فناورانه» تاکید دارد.

قرارگرفتن دو مفهوم ارزشمند نوآوری و کسب‌وکار در کنار یکدیگر نشان از رویکرد کارآفرینی این رویداد دارد. در اینوکاپ نوآوری‌هایی مطرح می‌شوند که توان خلق ثروت و کسب ارزش‌افزوده را داشته باشند. جشنواره نوآوری و کسب‌وکار بستری برای ارائه دستاوردهای فنی و پژوهشی دانشجویان، اساتید، دانش آموختگان دانشگاه‌ها، کارآفرینان، و صاحبان ایده‌های کسب‌وکار است.

همچنین این جشنواره فرصتی برای طرح نیازمندی‌های صنعت است که در نهایت از رهگذر سرمایه گذاری صنعت در کسب وکارهای دانش‌بنیان، دریچه‌ای برای همکاری مؤثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم آورد.

جشنواره نوآوری و کسب و کار، رویدادی است که به اهتمام مرکز کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی راه اندازی شده و بر دو مقوله نوآوری و کسب‌وکارهای فناورانه تاکید خواهد داشت.

این جشنواره برنامه محوری دانشگاه در حوزه کارآفرینی محسوب گشته و به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که مجموعی از اهداف دانشگاه در حوزه فرهنگ‌سازی، ترویج و تقویت مهارت‌های ارزش آفرین در حوزه کسب‌وکار و جذب و پرورش ایده‌های برتر را پوشش دهد.

جشنواره نوآوری و کسب‌وکار بستری است برای ارائه دستاوردهای فنی پژوهشی دانشجویان، اساتید و دانش‌آموختگان دانشگاه ها، کارآفرینان، صاحبان ایده های کسب و کار و نیز محلی است برای طرح نیازمندی‌های صنعت، که نهایتاً از ره گذر سرمایه‌گذاری صنعت در کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، فرصتی را برای همکاری مؤثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم آورد.

در طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول شکل‌گیری و مدیریت کسب وکار و تمرین عملی آنها بر مبنای ایده‌ی محوری و فناورانه، در محیطی رقابتی نسبت به آماده‌سازی طرح خود به‌منظور ارائه به نهادها و اشخاص سرمایه‌گذار اقدام خواهند کرد.

خروجی نهایی این جشنواره، طرح‌های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری و سایر سرمایه‌گذاران به منظور تجاری‌شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

زمینه‌سازی برای مذاکره و عقد تفاهم نامه سه جانبه برای جلب سرمایه‌گذاری مشترک بین سرمایه‌گذاران، دانشگاه و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، جمع‌آوری ایده‌های کسب و کار و تشکیل بانک ایده، حمایت مادی ومعنوی از طرح‌ها و ایده‌های برتر به ویژه در حوزه فناوری‌های پیشرفته از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

این جشنواره در دو بخش شامل ایده‌های نوآورانه و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان برگزار می‌شود. طرح‌های شرکت‌کننده در هر سرفصل به‌طور جداگانه مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و برگزیدگان هر حوزه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. برگزیدگان از جوایزی همچون جوایز نقدی، تسهیلات ارزان قیمت و امکان استقرار در مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی بهره مند خواهند شد. همچنین امکان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برگزیده وجود خواهد داشت.

جشنواره نوآوری و کسب‌وکار خواجه نصیر 2019 که تا 20 دی‌ماه برای ارسال آثار مهلت دارد، با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992024

وب گردی

وب گردی