خجسته: دانشگاه آزاد اسلامی به سوی تخصص محوری حرکت کرده است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سوی تخصص محوری و کارآفرینی حرکت کرده است.

امیرخجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رویکرد هیات امنای دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: رویکرد هیات امنای دانشگاه ها بیشتر گزارش دهی در خصوص مشکلات کلان دانشگاه است که با برپایی جلسات به این مشکلات رسیدگی شود.

وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای هیات امنای دانشگاه، سیاست گذاری و رفع مشکلات و همچنین گرفتن مجوز برای اقداماتی که نیاز به مجوز دارد، است.

خجسته درباره نحوه انتخاب اعضای هیات امنای دانشگاه گفت: استانداری و برخی وزارتخانه ها افراد را انتخاب می کنند؛ این انتخاب بر اساس ضوابط و قوانین خاصی است و اگر خارج از این قوانین شخصی انتخاب شود، من به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه بوعلی همدان قطعا واکنش نشان خواهم داد. البته که تاکنون گزارشی در این باره به ما نرسیده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به نگاه مجلس شورای اسلامی به شفافیت اقتصادی و مالی دانشگاه های غیرانتفاعی تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف مجلس شورای اسلامی موضوع نظارت است؛ در این راستا شفافیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمایندگان بایستی شفافیت را در راس امور قرار دهند؛ اتفاقاتی که در دانشگاه های غیر دولتی نیز رخ می دهد، در کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: کسانی که مسئول هستند به هیچ وجه نباید مسئولیت دانشگاه خصوصی را داشته باشند؛ زیرا که باعث ایجاد شائبه در اذهان عمومی می شود. با توجه به این که ظرفیت دانشگاه های کشور افزایش داشته است، به تدریج دانشگاه های غیر دولتی جمع می شوند و به دانشگاه های ملی توجه بیشتری خواهد شد.

خجسته در ادامه درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنعت و اشتغال آفرینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو بزرگترین یادگاری های انقلاب اسلامی است؛ دانشگاه آزاد به خوبی از ظرفیت های خود در راستای ارائه خدمات به مردم استفاده می کند.

عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس افزود: دانشگاه آزاد به سوی تخصص محوری و کارآفرینی حرکت کرده است؛ این دانشگاه در حوزه جذب دانشجویان خارجی نیز اقدامات خوبی را انجام داده است. این دانشگاه بایستی در راستای تقویت رشته هایی که به کارآفرینی و توسعه اقتصادی کشور کمک می کند تلاش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992032

وب گردی

وب گردی