چگونه راحتتر یک زبان را بیاموزیم

یادگیری زبان جدید همواره برای دانشجویان خارجی مسئله ای چالش برانگیز بوده است. در این بین برخی راهکارها به افراد کمک می کند تا زودتر و آسانتر زبان خود را به سطح دلخواه برسانند. در ادامه به معرفی برخی از این راهکارها می پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اگر دانشجو هستید و علاقمند به یادگیری یک زبان خارجی، ممکن است با چالش های مختلفی روبرو شوید.

یادگیری کلمات جدید و تمرین تلفظ های زبان مورد نظر (در شرایطی که زبان شما عادت به قواعد جدید ندارد) می تواند کاری زمان بر و سخت باشد.

با این حال، اگر اغلب به لغت نامه ها و فایل های صوتی رجوع می کنید تا یادگیری خود را تسهیل کنید، وقت آن است که برخی موارد دیگر را هم در یادگیری خود دخیل کنید.

در ادامه به معرفی 4 راهکار برای یادگیری زبانی جدید می پردازیم.

کتاب های کودکان را بخوانید

یکی از راه های مفید برای یادگیری اصول زبان، خواندن کتاب های کودکان است.

در این کتاب ها محتواها کوتاهتر و واژگان اساسی تر هستند. در حالی که ساختار جمله ساده تر است و می توان آن را درک کرد که این امر فهمیدن محتوا را برای خوانندگان تازه کار مفید می کند. همچنین تصاویر موجود در کتاب می تواند به شما کمک کند کلمات را حدس بزنید که آن هم باعث می شود تا یادگیری بیشتر سرگرم کننده باشد.

مطالعه موارد سخت تر مانند روزنامه ها، می تواند شما را دائما به چک کردن معنای کلمات سوق دهد که این ارجاع متناوب می تواند ناامیدکننده باشد.

یک نسخه ترجمه شده از کتاب مورد علاقه خود را بخوانید

هنگامی که کلمات خاصی را درک کردید، می توانید از ابزارهای کمی سخت تر استفاده نمایید تا به شما در گسترش واژگان کمک کند.

برای شروع، می توانید نسخه ترجمه شده کتاب مورد علاقه خود را بخوانید. به این علت که قبلا با داستان و شخصیت های کتاب آشنا هستید، به شما کمک می کند که در مقایسه با خواندن کتاب های دیگر کلمات و متن را به راحتی حدس بزنید.

می توانید به کتاب های صوتی مراجعه کنید و به نسخه ترجمه شده کتاب مورد علاقه خود گوش دهید.

از نرم افزارها استفاده کنید

اگر اهل کار زیاد با تلفن همراه هستید می توانید از نرم افزارهایی که به زبان مورد نظرتان است، استفاده کنید تا بدین روش آموختن را برای خود ساده تر کنید.

برنامه هایی مانند Duolingo، Babbel، و busuu می توانند سرگرم کننده و مفید باشند و به شما کمک کنند تا در هر زمان از زبان خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از برنامه ها برای یادگیری زبان برای زبان آموزانی که قبلا در یک دوره شرکت کرده اند، می تواند مفید باشد.

تلویزیون ببینید

شنیدن صدای یک فرد بومی در یادگیری زبان می تواند شما را با صداها و ساختارهای آن بیشتر آشنا سازد اما به یاد داشته باشید این بدان معنا نیست که خود را در جامعه ای پر از سخنران قرار دهید زیرا در این صورت گیج خواهید شد.

یک روش آشنا شدن با زبان جدید تماشای مجموعه تلویزیونی یا فیلم است. اگر کاراکتر ها بیش از حد سریع صحبت کنند شما می توانید زیرنویس ها را فعال کنید تا به شما در متوجه شدن کلمات کمک کنند. قرار گرفتن در معرض این صداها به شما کمک می کند تا کلمات و عبارات جدید را در طول زمان یاد بگیرید.

تماشای تلویزیون نیز یک راه سرگرم کننده برای یادگیری است زیرا شما می توانید به تماشای برنامه مورد علاقه خود بپردازید و زبان را نیز یاد بگیرید.

این روش ها قطعا می تواند یادگیری رسمی شما را در مورد یک زبان جدید تکمیل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992034

وب گردی

وب گردی