دانشگاهی که فکر و اندیشه تولید کند، هم تراز انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه اصیل و جدی به فرهنگ است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد همدان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بنده برای ابراز همدردی و ابلاغ پیام تسلیت دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنا و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده مرحومه سیده نگار باب‌الحوائجی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم و صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات که در حادثه مصیبت‌بار واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دار فانی را وداع گفته بود به همدان آمدم و باید عرض کنم که این سانحه کل کشور را داغدار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همدان شهری عالم پرور در کشور است، گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نیز انتظار عالم پروری را داریم و با امکانات و پتانسیلی که در واحد همدان وجود دارد، به طور یقین این انتظار قابل تحقق است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاریخچه شکل گیری دانشگاه ها در غرب، گفت: وظیفه ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتوانیم دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی را به جامعه ایران و جهان معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: دانشگاهی هم تراز انقلاب اسلامی دانشگاهی است که فکر و اندیشه تولید کند، متحول کننده جامعه باشد و با تولید علم در جامعه تأثیر گذاری خود را در عرصه های گوناگون مشخص و معین کند.

دکتر کلانتری خاطر نشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه در خور شآن انقلاب اسلامی باید بر مبنای ارزش‌های الهی برای ساختن انسان الهی در مرز دانش حرکت کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در جهان امروز، انقلاب اسلامی تنها منادی اسلام ناب محمدی است و ما باید خدا را محور فعالیت و تولید علم در دانشگاه قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه اصیل و جدی به فرهنگ است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نمونه خوب یک کار مردم نهاد است که بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته است.

دکتر کلانتری با بیان اینکه باید تفکر فرهنگی خدمت صادقانه و اسلامی در دانشگاه نهادینه شود، افزود: این موضوع که رفتار و حرکات ما در دانشگاه نشانه فرهنگ اسلامی در جامعه است، باید نهادینه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992038

وب گردی

وب گردی