فرجی دانا: ایران پنجمین تولید کننده مهندس در جهان است

وزیر سابق علوم گفت: با فاصله کمی از آمریکا پنجمین تولید کننده مهندسی هستیم و می توانیم از این تعداد مهندس برای توسعه کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برنامه‌های این معاونت و امضای تفاهم نامه بین معاونت آموزش وزارت علوم و موسسه ارزشیابی آموزش مهندسی ایران با عنوان اعتبار سنجی آموزش های مهندسی دانشگاه های ایران صبح امروز در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم در این مراسم گفت: ما پنجمین تولید کننده مهندس در جهان هستیم، براساس لیستی که موسسه یونسکو در سال 2016 منتشر کرده ما در مقام سوم قرار داریم.

وی ادامه داد: ما با فاصله کمی از آمریکا پنجمین تولید کننده مهندسی هستیم و می توانیم از این تعداد مهندس برای توسعه کشور استفاده کنیم.

وزیر سابق علوم اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه دچار مشکلات هستیم خدا را شاکریم که با پشتیبانی وزارت علوم توانستیم در این حوزه ورود کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه مهندسی در موسسه، ارزشیابی مهندسی، اعتبار بخشی دوره های مهندسی در سطح ملی خواهد بود که ترکیبی از دانشجویان و دانشگاه های مختلف خواهد بود، امروز ما شاهد این تفاهم نامه هستیم و انجمن آموزش مهندسی در راستای ارائه گواهی نامه به ارزیابان اقدامات خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992103

وب گردی

وب گردی