تأسیس کانون فرهنگی قرآن و عترت، مهم‌ترین دستاورد واحد اراک است

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، گفت: یکی از مهم‌‌‌ترین دستاوردهای واحد اراک فعالیت فرهنگی کانون قرآن و عترت محسوب می‌‌شود که بنیان‌‌گذار آن واحد اراک بوده و سال‌های اولیه مدیریت این کار در دانشگاه آزاد و در این واحد دانشگاهی رقم خورده است.

دکتر عباسعلی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس واحد اراک و چگونگی گسترش آن در این شهر گفت: واحد اراک در سال 63 تاسیس و در سال 64 شروع به پذیرش دانشجو کرد. دانشگاه آزاد واحد اراک بیش از سایر دانشگاه‌‌های این شهر دانشجو دارد و در شهرهای مختلف استان مرکزی واحدهای مختلفی دایر شده که این حجم حضور، منجر به اثر گذاری مناسب فرهنگی در این شهر شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد اراک با حضور و گستردگی در این شهر منجر به افزایش سطح تحصیلات عالیه در کشور شده است تا جایی که بسیاری از افراد شاغل در این شهر که خواهان ادامه تحصیل بودند و به دلیل محدودیت آموزش عالی امکان حضور در دانشگاه نداشتند فرصت دوباره برای کسب تحصیلات عالیه یافتند و امروز بسیاری از مدیران استان مرکزی فارغ التحصیل این واحد دانشگاهی هستند؛ بنابراین تاسیس واحد اراک علاوه بر توسعه آموزشی منجر به توسعه فرهنگی و بالارفتن فارغ التحصیلان دانشگاهی متخصص در سطح شهر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: اولین حضور دانشگاه آزاد در استان مرکزی با تاسیس واحد اراک بود و بعد از آن به ترتیب، مراکز متصل به این واحد ایجاد شد که در ادامه با گسترش واحدهای مختلف در استان مرکزی حدود 12 واحد در این استان ایجاد شد که یک روند توسعه‌ای داشتیم و زمانی تعداد دانشجویان ما به 50 هزار نفر هم رسید. در حال حاضر حدود 30 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در استان مرکزی مربوط به دانشگاه آزاد واحد اراک است.

حیدری تاکید کرد: در حال حاضر، حدود 10 هزار دانشجو در واحد داریم و رشته‌‌‌های فنی و مهندسی و حوزه علوم انسانی بیشترین تعداد دانشجو را دارند همچنین گروه پیراپزشکی هم در واحد اراک از تعداد قابل توجهی دانشجو برخوردار است.

وی یاد آورشد: یکی از مهم‌‌‌ترین دستاوردهای واحد اراک فعالیت فرهنگی کانون قرآن و عترت محسوب می‌‌شود که بنیان‌‌گذار آن واحد اراک بوده و سال‌های اولیه مدیریت این کار در دانشگاه آزاد در این واحد دانشگاهی رقم خورده است. در حوزه آموزشی هم فعالیت در عرصه تحصیلات تکمیلی نقش موثری ایفا کرده و در مجموع تاسیس واحد اراک ثمرات بسیاری داشته که منجر به توسعه سطح فرهنگی و افزایش سطح تحصیلات عالیه در استان مرکزی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی متذکر شد: مهم‌ترین هدف ما در آینده سرمایه‌‌گذاری روی اقتصاد دانش بنیان است که وابستگی به شهریه دانشگاه نداشته باشیم تا بتوانیم به درآمدزایی رسیده و به دنبال آن امور آموزشی و پژوهشی خود را توسعه دهیم.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در شهر اراک و در استان مرکزی واقع شده‌ است. این دانشگاه در ۱۹ دی ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهرماه سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته تحصیلی شامل مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، مدیریت صنعتی، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی آغاز کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992115

وب گردی

وب گردی