استفاده از کود گاوی برای تولید برق حدود 200 اتوبوس

کشور پاکستان قصد دارد با استفاده از کودهای گاوی برای 200 اتوبوس برقی انرژی تولید نماید تا با استفاده از آنها در ناوگان حمل و نقل کراچی به بهبود محیط زیست کمک نماید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری المرصد المستقبل، در آینده نزدیک شاهد استفاده گسترده از اتوبوس هایی در خیابان های پاکستان خواهیم بود که با نیروی برق تولید شده از کود گاوی حرکت خواهند کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز شهر کراچی پاکستان در سال آینده شبکه حمل و نقل خود با نام «اتوبوس های سریع السیر سبز» را راه اندازی خواهد کرد که شامل ناوگانی متشکل از 200 اتوبوس خواهد بود که دیگر گازهای مضر سمی فسیلی تولید نخواهند کرد.

این پروژه در صورت موفقیت می تواند به این شهر ساحلی برای حل مشکلات حمل و نقل آن کمک نماید و به عنوان نمومنه ای برای شهرهای دیگر جهت راه اندازی ناوگان های حمل و نقل موافق با محیط زیست مد نظر قرار گیرد. بر اساس پایگاه خبری این پروژه هزینه ساخت چنین شبکه حمل و نقلی در کراچی حدود 583.5 میلیون دلار خواهد بود که توسط صندوق آب و هوای سبز سازمان ملل متحد و یکی از ایالت های پاکستان و بانک توسعه آسیا اختصاص خواهد یافت. این شبکه حمل و نقل مسافتی حدود 30 کیلومتر را پوشش داده و حدود 1.5 میلیون نفر از مردم محدوده مورد نظر را منتقل می نماید و پیش بینی مسئولان حاکی از آن است که روزانه 320 هزار نفر از آن استفاده نمایند.

یکی از ساکنان کراچی به نام «افضال احمد» به خبرگزاری رویترز گفت: سیستم حمل و نقل عمومی کراچی کاملا از بین رفته و بیشتر مردم از تاکسی و چرخ دستی استفاده می کنند.

در کراچی 400 هزار گاومیش برای تولید شیر وجود دارد و کود آنها برای انتقال به ایستگاه های تولید زیست گاز و تبدیل آن برای سوخت اتوبوس ها جمع آوری خواهد شد، این پروژه در 30 سال آینده حدود 2.6 میلیون تن از تولید دی اکسید کربن این شهر را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992125

وب گردی

وب گردی