آهنچیان: آیین‌نامه واحد درسی حقوق شهروندی تا پایان هفته ابلاغ می شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: در حال حاضر نامه مربوط به واحد درسی حقوق شهروندی تهیه شده است و برای انطباق با قوانین و مقررات آموزشی تا پایان همین هفته ابلاغ خواهد شد.

‌‌‌‌دکتر محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه آخرین اخبار واحد اختیاری حقوق شهروندی اظهار داشت: لازم به ذکر است برنامه های لازم در زمینه حقوق شهروندی به عنوان یک واحد اختیاری نوشته شد.

وی ادامه داد: این برنامه در ارتباط نزدیک وزارت علوم با دفتر امور حقوقی و رسیدگی به شکایات تدوین و نشست های تخصصی در این زمینه نیز برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: در حال حاضر نامه مربوط به این واحد درسی تهیه شده است و برای انطباق با قوانین و مقررات آموزشی تا پایان همین هفته ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز از تدوین 2 واحد درسی به چارت دروس دانشگاه ها تحت عنوان آشنایی با کلیات حقوق شهروندی خبر داده و اعلام کرده بود: این موضوع برای تمامی رشته های تحصیلی لحاظ می شود،‌ به گونه ای دیگر می توان گفت مبحث افزودن واحد درسی در دانشگاه ها تحت عنوان آشنایی با کلیات حقوق شهروندی یک بحث میان رشته یا بین رشته ای است. هنوز سرفصل های این واحد درسی نهایی نشده است.

همچنین سید حسن غلامی سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌ اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» اعلام کرده بود: اخذ برنامه درسی در راستای حقوق شهروندی را در برنامه خود قرار داده ایم که دانشجویان می توانند آن را به طور اختیاری کسب کند. حقوق شهروندی در فعالیت های دانشجویی مانند تشکل های سیاسی و اجتماعی دانشجویان در معاونت فرهنگی مورد توجه است. ما در حوزه های تشویق، تامین و توسعه حقوق شهروندی در وزارت علوم، دانشگاه ها و مجموعه پژوهشی این آمادگی را داریم که با آن ها همکاری علمی داشته باشیم، ارائه خدمات علمی وظیفه دانشگاه‌هاست و این امر را برای خود افتخار می دانند.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 992129

وب گردی

وب گردی