انتشار نهمین جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی استارتاپ‌ها

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی از انتشار نهمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» به‌منظور بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپ در حوزه انرژی خبر داد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، رویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به انتشار نهمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» اظهار کرد: بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت آپ در حوزه انرژی و بررسی فعالیت ها، فناوری ها و مدل های کسب و کار آنها در این کتاب بررسی شده که انتشار آن توسط مرکز نشر دانش بنیان فناور است.

کرمی با بیان اینکه استارتاپ ها بازیگران جدید در حوزه انرژی هستند، ادامه داد: در سال های اخیر یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه انرژی و موضوعات سیاسی مربوط به آن، گذار انرژی و عوض شدن قواعد بازی در این حوزه است. گذار انرژی نیز تعبیری است برای چهار محور اصلی تغییر در این حوزه که تمرکز زدایی و کمرنگ شدن نقش دولت ها، خلق اکوسیستم جدید یکپارچه و توسعه مدل های کسب و کار، حرکت به سمت پایداری و دیجیتال سازی است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه هر یک از ابعاد و اجزای گذار انرژی در این کتاب بررسی شده است گفت: همچنین در بخشی از این کتاب به بررسی استارتاپ ها به عنوان همکاران جدید شرکت های بزرگ پرداخته شده است. زیرا در سال های اخیر غول های انرژی جهان جزو پیشگامان تقویت اکوسیستم استارتاپی این حوزه بوده اند. در نگاه آن ها استارتاپ ها بیش از آنکه به عنوان رقیب شرکت های بزرگ حوزه انرژی مطرح شوند همکارانی قابل اتکا و جذاب برای سرمایه گذاری به حساب می آیند.


کرمی همچنین بیان کرد: در این کتاب نمونه هایی از سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در استارتاپ های فناور حوزه انرژی ذکر شده است. بررسی وضعیت کلان حوزه انرژی، چالش ها و فرصت های حوزه انرژی، مسائل و راهکارهای استارتاپی برای موضوعات استراتژیک و زنجیره فعالیت شرکت های استارتاپی در حوزه انرژی نیز برخی از بخش های دیگر این کتاب است.

به گفته کرمی، 8جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف کسب و کار توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان منتشر شده که این اقدام با توجه به توسعه توسعه زیست بوم شرکت های نوپا، دانش بنیان و استارت آپی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است. با انتشار این مجموعه و شناخت چالش های پیش روی فعالان حوزه های مختلف در جهان می تواند کمکی برای شکل گیری و رشد پویا تر آنها در کشور باشد.
علاقه مندان به ابتیاع این انتشارات می توانند برای دریافت فایل pdf اینجا کلیک کنند .

انتهای پیام/

کد خبر: 992139

وب گردی

وب گردی