مهمترین موفقیت های 2018 روسیه در عرصه دفاعی

ارتش روسیه یکی از پیشرفته ترین ارتش های جهان محسوب می شود که بیشتر نیازهای نظامی خود را تامین می کند و صنایع دفاعی این کشور در سال گذشته میلادی توانست محصولات جدیدی تولید و به ارتش روسیه تحویل دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، سازندگان تحهیزات نظامی روسیه تمام برنامه های اصلی تسلیح ارتش این کشور را در سال 2018 اجرا کردند.

روسیه برای سال جاری میلادی نمایشگاهی از جدیدترین سلاح های ساخته شده به دست مهندسین نظامی خود برگزار می کند که این کشور را قادر به رقابت با دیگر کشورهای پیشرفته نموده است.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نسبت تجهیز ارتش این کشور به سلاح های پیشرفته در سال 2018 به 61.2 درصد رسیده است، مساله ای که در تاریخ ارتش روسیه و دیگر ارتش ها بی سابقه بوده است، نیروهای مسلح روسیه در سال 2018 بیش از 1500 نمونه سلاح را در قالب 80 هزار قطعه سلاح پیشرفته جدید تحویل گرفته اند.

یکی از سلاح های هجومی فوق العاده تولید شده توسط صنایع دفاعی روسیه سامانه استراتژیک موشکی «آوانگارد» است که سرعتی معادل 20 برابر سرعت صوت دارد و هم اکنون صنایع دفاعی روسیه تولید این سامانه موشکی فوق العاده را آغاز کرده است.

از دیگر سلاح های فوق العاده ای که صنایع دفاعی روسیه تولید کرده موشک قاره پیمای «سارمات» است که آزمایش هوایی آن پس از موفقیت در آزمایشات زمینی به زودی انجام خواهد شد، این موشک قرار است از پایگاه فضایی و نظامی «بلیسیتسک» پرتاب شود و هدفی را در میدان آموزشی «کورا» در شبه جزیره کامچاتکا هدف قرار دهد.

وزن این موشک 100 تن بوده و با سوخت مایع حرکت می کند و از زیر زمین شلیک می شود، سارمات توان حمل کلاهک اتمی تا وزن 10 تن به هر نقطه از کره زمین را دارد و حجم مخزن سوخت آن به سارمات اجازه می دهد فاصله میان قطب شمال و جنوب را پرواز کند.

اما در خصوص موشک فرا صوت کینجال که اخیراً رئیس جمهور روسیه در مورد آن سخن گفت خدمت خود در نیروی هوایی روسیه را آغاز کرده و جنگنده های میگ 31 که قابلیت پرواز تا مسافت 3 هزار کیلومتری را دارند به آن مسلح شدند.

همچنین قرار است هواپیماهای استراتژیک و پیشرفته روسی توپولف تی یو 160 و جنگنده های نسل پنجم این کشور که از بُرد پروازی بیشتری برخوردار هستند به کینجال مجهز شوند.

اما «بیریسفیت» نیز سامانه ای لیزری است که ارتش روسیه در سال 2017 به آن مجهز شده و در 1 دسامبر 2018 عملیاتی شد.

چندی پیش سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور توانسته اند 206 نوع از پیشرفته ترین سلاح های جدید را در سال 2017 تولید کنند.

روسیه از سال 2008 عملیات گسترده اصلاح ساختارهای نظامی خود را آغاز کرده که یکی از مهمترین عناصر آن ارتقاء سطح سلاح های ارتش است.

روسیه در سال 2010 با هدف ارتقاء نسبت دسترسی ارتش به سلاح های پیشرفته به 70 درصد تا سال 2020 مبلغ 20 تریلیون روبل (معادل 317 میلیون دلار) اختصاص داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992143

وب گردی

وب گردی