هفتمین فراخوان حمایت از طرح‌های دارای پتانسیل تجاری‌سازی

هفتمین فراخوان برنامه‌ تجاری‌سازی فناوری نانو (نانومچ) برای حمایت از طرح‌های به‌ نمونه‌ی اولیه رسیده در حوزه‌ی فناوری نانو اعلام شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، طرح‌ها و ایده‌های بسیاری وجود دارند که به مرحله‌ی ساخت نمونه‌ی اولیه رسید‌ه‌اند، اما به دلیل فقدان زیرساخت یا حمایت ویژه، هیچ‌گاه به مرحله‌ی تجاری‌سازی نمی‌رسند.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه‌ی فناوری نانو، از طرح‌های فناوران و شرکت‌های فعال در این حوزه در قالب برنامه‌ی تجاری‌سازی فناوری نانو (نانومچ) حمایت می‌کند. برنامه‌ی نانومچ با رویکرد حمایت از طرح‌های به‌ نمونه‌ی اولیه رسیده در حوزه‌ی فناوری نانو، در هر سال طی فراخوان‌هایی اقدام به دریافت طرح‌های متقاضیان می‌کند. فناوران، شرکت‌های نوپا، پژوهشگران و جامعه‌ی دانشگاهی به‌عنوان طرف عرضه و شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مستقل به‌عنوان طرف تقاضا از جمله مخاطبان این برنامه هستند.

پس از موفقیت در شش برنامه‌ی گذشته، در حال حاضر هفتمین دوره از برنامه نانومچ در حال اجراست که در همین راستا، دومین فراخوان دریافت طرح در این دوره، از تاریخ 15 دی‌ماه سال جاری آغاز شده و تا یکم اسفندماه، ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه‌ی زمانی، از طریق لینک ثبت طرح، نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند. پس از داوری درخواست‌ها بر اساس معیارهای ارزیابی برنامه، طرح‌هایی که پتانسیل تجاری‌سازی داشته باشند، وارد برنامه می‌شوند. طرح‌های پذیرفته‌شده در برنامه، مجموعه‌ای از تسهیلات و حمایت‌ها را در بازه‌ی زمانی مشخص، بنا به نیاز هر طرح، دریافت می‌کنند تا بتوانند نمونه‌ی اولیه‌ی خود را توسعه داده و آماده‌ی ورود به صنعت و معرفی به سرمایه‌گذار شوند.

ارزیابی طرح‌های دریافتی، بر اساس زمان ثبت در سامانه انجام می‌گیرد و طرح‌هایی که زودتر به ثبت رسیده باشند، در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

متقاضیان، جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند از طریق پست الکترونیکی info@nanomatch.ir یا شماره تلفن 66523602-021 (داخلی 3)، با دبیرخانه برنامه تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است از سال 1392 تا کنون، شش دوره از برنامه برگزار شده‌است که در طی این شش دوره ۱۰۷۹ طرح، از حوزه‌های مختلف صنعتی، از سراسر کشور دریافت شده‌است. از میان 328 طرح دعوت شده به جلسه‌ی حضوری، 106 طرح در برنامه، پذیرش اولیه شده‌اند. طرح‌هایی که در برنامه پذیرش اولیه می‌شوند، در گام اول برای دریافت تأییدیه‌ی نانومقیاس، به واحد بررسی ستاد نانو ارجاع داده می‌شوند. در طول بازه‌ی زمانی شش ساله از شروع به کار برنامه تا مهر 1397، تعداد 30 طرح، موفق به پذیرش نهایی در برنامه و بهره‎مندی از حمایت‎های نانومچ شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992177

وب گردی

وب گردی