قربانی: حوزه علوم پزشکی زیرساخت و ظرفیت مناسب را برای خصوصی سازی ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قطع به یقین صاحبان قدرت و ثروت در موضوع خصوصی سازی رشته های پزشکی دخل و تصرف خواهند کرد و دیگر تربیت نخبگان در حوزه رشته های پزشکی برای آینده کشور متصور نخواهد بود.

محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح تاسیس موسسات خصوصی آموزش عالی در حوزه پزشکی اظهار داشت: این درست است که موضوع خصوصی سازی جزء یکی از بندهای قانون اساسی و سیاست های کلی دولت است، اما در رشته های علوم پزشکی هنوز ظرفیت های لازم و زیرساخت های مناسب برای خصوصی سازی آن ها وجود ندارد.

وی افزود: اگر خصوصی سازی در این حوزه صورت بگیرد، دیگر نباید انتظار پرورش نخبگان و اندیشمندانی داشته باشیم که بتوانند در مسیر توسعه کشور موثر باشند.

قربانی تصریح کرد: قطع به یقین صاحبان قدرت و ثروت در این موضوع دخل و تصرف خواهند کرد و دیگر تربیت نخبگان در حوزه رشته های پزشکی برای آینده کشور متصور نخواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در برخی از رشته های مرتبط با پزشکی که طی این سال ها خصوصی سازی شده اند، هیچ گونه خروجی علمی از آن ها شاهد نیستیم؛ همچنین نداشتن بیمارستان و فضای کارورزی سبب شده است افت شدیدی در کیفیت نظام آموزشی رخ دهد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر کاهش کیفیت آموزش در نظام آموزشی کشور به رشته های پزشکی که با جان انسان ها مرتبط است گسترش پیدا کند، بایستی فاتحه نظام سلامت کشور را بخوانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992194

وب گردی

وب گردی