فضاهای رسانه‌ای و مجازی باید مورد توجه دانشگاهیان  قرار گیرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها تصریح کرد: فضاهای رسانه‌ای و مجازی باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا در این فضا جوانان در معرض هجمه هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یزد، حجت‌‌الاسلام مصطفی رستمی امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در بدو ورود بر سر مزار شهدای گمنام این دانشگاه حاضر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در نشستی در مسجد شهید صدوقی(ره) این دانشگاه که با حضور معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد، رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی رهبری در استان یزد و استادان گروه معارف برگزار شد به فلسفه حضور، وجود و تدریس دروس معارف اشاره کرد و گفت: دشمن تمایل به صید فضای دانشگاه که محل حضور فعال و پرانگیزه جامعه است، دارد و تمام آنچه که مبانی جامعه ماست، ازجمله، باورهای عمومی، دینداری حداکثری، سرمایه اجتماعی و امید به آینده جوانان را مورد هدف قرار داده است."

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها، اشاره ای به حکومت‌های قبل از انقلاب کرد و ادامه داد: ارتباط مردم با حاکمیت، نماد قدرت است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری حکومتی هستیم که منبع اقتدار این حکومت مردمند، حاکم را عوض می‌کنند، علما را به حکومت می رسانند.

رستمی با بیان اینکه چشم‌ها را نباید بر روی واقعیت‌ها بست، باورهای دینی مردم و اعتماد مردم را مورد توجه دانسته و بیان کرد: فضاهای رسانه‌ای و فضاهای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا در این فضاست که جوانان بیشتر در معرض هجمه هستند. عرصه، عرصه مجاهدت و دلسوزی است. نظام ، نظام دینی است به همین دلیل به هر مقدار بی‌توفیقی در این نظام به نظام آسیب می‌زند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها، ارتباط یک استاد معارف را با مسائل کشور تشریح و اظهار کرد: استاد معارف مشاور مسائل دانشجویان است. دانشجویان به مسائل مختلف جامعه حساس هستند و استادان معارف نماینده نظام و نماینده دین هستند و باید به این حساسیت‌ها پاسخ دهند.

رستمی گفت: اگر تصور کنیم کسی که حجابش خوب نیست، او بی‌دین است، این یک تصور غلط است. ما دینداری را در سه حوزه اعتقادات و باورها، حوزه ارزش‌ها و هنجارها و حوزه عواطف مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به نزدیک‌شدن دهه پنجم انقلاب و چهل‌سالگی انقلاب سلامی گفت: هرجا کار به انسان‌های معتقد و مجاهد و دانشمند سپرده شد، نتیجه گرفتیم. به‌عنوان‌مثال حوزه دفاعی یک مورد آن است، دفاع به حدی رسیده که دیگر دشمن فکر تهدیدات نظامی را نمی‌کند و این به خاطر افرادی مانند شهید طهرانی‌مقدم و دانشمندان دانشگاه صنعتی و دانشگاه‌های دیگر بود که در کنار وی بودند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها افزود: مثال دیگری طرح می‌کنم با توجه به نزدیک‌شدن ایام رحلت شهادت‌گونه شهید کاظمی آشتیانی رئیس مؤسسه رویان که جزو رویش‌های این نظام است، فعالیت خود را به‌جایی می‌رساند که کشور ایران جزو ۱۰ کشور نخست تولیدکننده دانش در حوزه ژنتیک و درمان‌های مختلف پزشکی می‌شود و اینها اتفاقاتی است که در دانشگاه‌های ما افتاده است.

رستمی به صحبت‌های رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: در این ۲۰ سال به‌اندازه ۲۰۰ سال کار انجام‌شده هرچند ۱۰ برابر کاری که انجام داده‌ایم، می‌توانستیم انجام دهیم یعنی کاری که انجام‌نشده است، ۱۰ برابر است.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی من و شما در این دانشگاه‌ها چیست؟ ما می‌گوییم انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، امام راحل، شهدای عزیز، فرصتی را به ما داده‌اند که نماینده باورهای دینی باشیم تا دانشجو درخطر نباشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها گفت: آیا مسائل دانشجوی سال ۹۷ با دانشجوی سال ۵۷ ازلحاظ مسائل دینی و سیاسی یکی است؟ شبهات، عمیق‌تر شده است چه‌کاری باید انجام داد، لزوماً با تغییر متن قرار نیست، اتفاقی بیفتد. حوزه‌ای که از تشخیص مسئله به، سرفصل، موضوع، متن تبدیل‌شده است اینها مسائلی است که ما با آن سروکار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد و رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از عملکرد حوزه متبوع خود ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992211

وب گردی

وب گردی