۳۴۵ متخلف شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۳۴۵ متخلف شکار و صید به مراجع قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن جعفری نژاد بسطامی گفت: در طی عملیات‌های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان، از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع ۲۶۰ مورد تخلف ثبت شد و در این راستا ۳۴۵ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

جعفری نژاد بسطامی متخلفین معرفی شده به مراجع قضایی در حوزه شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران را ۲۵۵ نفر دانست و گفت: از این تعداد معرفی ۴۷ نفر به خاطر شکار پستانداران، ۲۰۸ مورد بخاطر شکار غیر مجاز پرندگان بوده و همچنین در این راستا ۷۹ مورد نیز بخاطر زندهگیری پرندگان دستگیر شده اند.

وی افزود: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان یک هزار و ۸۷۵ قطعه ماهی صید شده از متخلفین کشف که متخلفین به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

جعفری نژاد بسطامی سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده از متخلفین را ۱۰۲ قبضه دانست و گفت: از این تعداد، ۱۸ قبضه سلاح غیر مجاز، ۸۴ قبضه ساچمه زنی مجاز و نیز ۲ قبضه تفنگ بادی کشف و ضبط شده اند.

مدیرکل محیط زیست استان با تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا، نیرو‌های نظامی و انتظامی درمرکز استان و شهرستان‌ها در خصوص وضعیت پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی گفت: ۳۴۵ نفر متخلف به همراه ۲۶۰ مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که ۱۲ فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و ۲۴۸ مورد آن نیز در جریان است.

جعفری نژاد بسطامی با انتقاد از حجم بالای تخلفات، تصریح کرد: با نشست‌هایی که با تشکل‌های مردمی، جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست داشته ایم، برنامه ریزی‌هایی برای آینده هدفگذاری شده و امید واریم شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم.

در حوزه صید غیر مجاز آبزیان یک هزار و ۸۷۵ قطعه ماهی صید شده از متخلفین کشف که متخلفین به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند

وی افزود: همچنین برنامه‌های آموزشی، کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی محیط زیست، اولویت برنامه‌های امسال است.

جعفری نژاد بسطامی مشکلات را مانعی برای انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به انجام کار‌های بزرگ در کنار وجود مشکلات، گفت: اگر هدف انجام دادن کار‌های بزرگ باشد، قطعا با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح، با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانان بزرگترین کار‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در ۹ ماه نخست امسال کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد. این مهم به نحوی است که این یگان توانسته است در ۹ ماهه نخست جاری ۳۴۵ نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی کند.

جعفری نژاد بسطانی گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو و خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست استان در ۹ ماهه نخست امسال مناسب ارزیابی می‌شود.

باوجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو و خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست استان در ۹ ماهه نخست امسال مناسب ارزیابی می‌شود

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری، هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شد، عامل ارتقاء عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992244

وب گردی

وب گردی