اعماق اقیانوس آرام همچنان درحال سرد شدن است

دانشمندان با بررسی داده های ثبت شده از دمای اقیانوس آرام دریافتند که دمای اعماق این اقیانوس همچنان رو به سرد شدن پیش می رود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان اعلام کردند به دلیل عصر یخبندان کوچک که در قرن شانزدهم رخ داد، اعماق اقیانوس آرام همچنان در حال خنک شدن است.

این نتیجه گیری شگفت انگیز با مدل سازی دمای آب و جریان آب دریا به دست آمد و با مقایسه دمای ثبت شده در دهه 1870 و دمای کنونی، تایید شد.

بنابراین بنابراین، خنک یا گرم شدن سطح اقیانوس (که در حال حاضر اتفاق می افتد) تأثیر طولانی مدت بر روی درجه حرارت در اعماق دارد.

عصر یخبندان کوچک (به انگلیسی: Little Ice Age) یک دوره خنک زمین‌شناختی است که پس از دوره گرم سده‌های میانه رخ داد. عصر یخبندان کوچک از لحاظ علمی به عنوان یک عصر یخبندان حقیقی شناخته نمی‌شود.

در مورد این اقیانوس با توجه به تغییرات آب و هوایی که محققان در سال جاری پیش بینی کرده اند، امسال شاهد وقوع شدیدترین توفان ها از زمان پیدایش اقیانوس آرام تاکنون خواهیم بود.

بر خلاف اقیانوس اطلس، لیست توفان های شرق اقیانوس آرام در برگیرنده حروفی مانند X، Y و Z است که میزان شدت آن ها را مشخص می کند.

در حالی که توفان های اقیانوس اطلس،Florence و Michael در این فصل تمام توجهات را به خود جلب کرده، شرایط آب و هوایی در اقیانوس آرام توفان های سهمگینی را یکی پس از دیگری به وجود می آورد.

از ابتدای امسال تاکنون، نام 21 توفان عظیم در این ناحیه ثبت شده است. توفان های این فصل از اقیانوس آرام به عنوان شدیدترین توفان ها توسط هواشناسان ثبت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992253

وب گردی

وب گردی