ایجاد مکانیزم های جدید در راستای ارتقای بازار رقابتی

مدیر یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه در زمینه تامین تامین دستگاه های خودرو تقریبا خود کفا شده ایم گفت: با وجود تحریم های جدید تهیه و آماده سازی متریال و ماده اولیه دستگاه ها خیلی سخت شده است ولی شرکت ما در تلاش است با برنامه ریزی و مکانیزم های مشخص قیمت تمام شده تجهیزات را به گونه ای رقم بزند که در بازار مزیت رقابت از بین نرود.

جمال حسینی مدیر یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: شرکت فاطرالکترونیک از سال 1362 با هدف تولید دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاه های تشخیص طبی، تحقیقاتی و صنعتی در جهت قطع وابستگی و خود کفائی کشور فعالیت خود را شروع کرده است؛ بسیاری از مراکزهای علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و مراکز دارویی، بیمارستانی و آزمایشگاهی با این شرکت همکاری می کنند.

وی در ادامه داد به تعدادی از دستگاه های و محیط های ساخته شده در آن مجموعه اشاره کرد.

اتاقک های تست پایداری دارو

اتاقک های تست پایداری دارو، دراین اتاقک ها با دمای و رطوبت مشخص و با برنامه ریزی که انجام می شود تست های مربوط به دارو و پایداری دارو را انجام می شود.

دستگاه ژرمیناتور

دستگاه ژرمیناتور برای مراکز پژوهشی کشاورزی ساخته شده است ؛ این دستگاه در دما، رطوبت و نور مشخص برای رشد جوانه زنی دانه های غلات و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه فلیم فتومتر

دستگاه فلیم فتومتر نیز برای مراکز آزمایشگاهی خاک شناسی و مراکز مربوط به معادن دستگاه فلیم فتومتر ساخته می شود؛ دستگاه فلیم فتومتر در واقع دستگاهی است که میزان سدیم پتاسیم کلسیم و واریوم را مشخصا نشان می دهد.

دستگاه جنرال آزمایشگاهی

دستگاه جنرال آزمایشگاهی، این دستگاه با نیروی کار داخلی و با دانش فنی موجود در کشور توسط تیم های تحقیقاتی ساخته شده است در واقع بعد از تهیه دستگاه های اروپایی بر روی این دستگاه ها تیم های تحقیقاتی شرکت فاطر الکترونیک کار می کنند و در واقع می توان گفت همان مهندسی معکوس شکل می گیرد، این دستگاه برای بیمارستان ها و مراکز آزمایشگاهی سراسر کشور ساخته می شود.

دستگاه تست شرایط محیطی

دستگاه تست شرایط محیطی؛ این دستگاه نیز برای کارخانجات قطعات خودروسازی ساخته شده است درواقع قطعه ای مانند چراغ خودرو بعد از ساخت توسط این دستگاه در دما های مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرد که واکنش ها و مقاومت های آن تست و کنترل می شود. که در نمایشگاه امسال این دستگاه رونمایی شد.

مدیر شرکت فاطر الکترونیک افزود: شرکت فاطر الکترونیک سعی دارد در زمنیه کارآفرینی نیز عملکرد خوبی داشته باشد و با گسترش فعالیت خود در زمنیه صادرات به دنبال بازریابی کشورهای حاشیه خلیج فارس است که البته در این زمینه نیز با کشور های از جمله: آذربایجان، اردن، عراق، افغانستان و ارمنستان همکاری های صورت گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت فاطر الکترونیک از لحاظ بازار داخلی در زمینه تامین دستگاه های خودرو تقریبا خود کفا شده است، البته که با توجه به تحریم های جدید تهیه، آماده سازی متریال و ماده اولیه دستگاه ها خیلی سخت شده است و قیمت ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ که البته شرکت ما در تلاش است با برنامه ریزی و مکانیزم های مشخص قیمت تمام شده تجهیزات را به گونه ای رقم بزند که در بازار مزیت رقابت از بین نرود.

حسینی در انتها گفت: این شرکت به دنبال همکاری بیشتر و شناخت بهتر از نیازهای کارخانجات های داروسازی به علت پتانسیل مناسب و مکانیسم مناسب پرداخت مالی آنها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992256

وب گردی

وب گردی