اجرای طرح پابند‌های الکترونیکی در انتظار تصویب ردیف بودجه است

رئیس سازمان زندان‌ها  گفت: برای استفاده از مجازات‌های جایگزین به ویژه طرح پابند‌های الکترونیکی در بودجه سال آتی درخواست تخصیص ردیف بودجه مستقل به مجلس شورای اسلامی ارائه داده ایم که امیدواریم این امر محقق شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها؛ طی حکمی از سوی رئیس سازمان زندان ها، خشایار جمشیدی به عنوان مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی منصوب شد.

اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی گفت: امروز مهمترین دغدغه نظام قضایی کشور کاهش جمعیت کیفری است و برای تسریع این روند باید نگاه تحولی به جمعیت کیفری داشته باشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: برخی از زندانیان با اصلاح قوانین، اصلاح نگاه مدیریتی و اصلاح فرهنگ اجتماعی می توانند در زندان نباشند.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار جرائم مالی شده اند نباید در زندان باشند و همچنین نباید در بخش جرائم غیرعمد اولویت با مجازات حبس باشد.

جهانگیر افزود: حتی در برخی از جرائم عمد نیز می توان از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه گفت: برای استفاده از مجازات‌های جایگزین بویژه طرح پابند‌های الکترونیکی در بودجه سال آتی درخواست تخصیص ردیف بودجه مستقل به مجلس شورای اسلامی ارائه داده ایم که امیدواریم این امر محقق شود.

جهانگیر در ادامه با اشاره به وضعیت زندان‌های استان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه اقدامات زیرساختی خوبی در استان صورت گرفته است.

جهانگیر در ادامه با تقدیر از تمامی کارکنان زندان‌ها گفت: خدمت در زندان‌ها کمک به انسان‌های آسیب دیده است. نجات یک نفر بازگردان او به زندگی شرافتمندانه کاری پیامبرگونه است.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان ضمن تقدیر از زحمات سید محمد موسوی که به افتخار بازنشستگی نائل گردیده است، خشایار جمشیدی را به عنوان مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی معرفی کرد.

در ابتدای این مراسم که با حضور مقامات قضایی و اجرایی استان و همچنین جمعی از کارکنان زندان‌ها برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گزارشی از وضعیت قضایی استان ارائه کرد.

گفتنی است؛ خشایار جمشیدی پیش از این مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان شرقی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992257

وب گردی

وب گردی