آثار تاریخی ثبتی خوزستان به نام میراث فرهنگی سند می‎گیرند

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تلاش برای تهیه سند به نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای عرصه آثار تاریخی استان خوزستان که در مالکیت دولت هستند خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین ارسطوزاده گفت: در راستای تهیه سند برای عرصه آثار تاریخی استان خوزستان که در مالکیت دولت قرار دارند، کارگروهی مشتمل بر کارشناسان اداره‎کل در حوزه‎های مختلف و به ویژه حقوقی برای تهیه و تدوین مدارک و مستندات شامل نقشه‎ها و فرم‎های حقوقی تشکیل شده است.

او در ادامه با اشاره به این‎که حدود یکهزار اثر ثبتی در استان خوزستان وجود دارد افزود: از این تعداد تنها حدود 15 اثر دارای سند به نام میراث فرهنگی هستند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: البته بخشی از این اثرها دارای مالکان خصوصی هستند و ما پیگیر سند برای آثاری هستیم که در مالکیت دولت قرار دارند.

وی اضافه کرد: با رایزنی با اداره کل ثبت‌اسناد، پیگیری‌های خوبی برای اخذ سند مالکیت بناهای تاریخی استان در حال انجام است.

ارسطوزاده تأکید کرد: این اقدام در راستای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و نیز برنامه‎ریزی برای پایش آن‎ها اهمیت بسیار والایی خواهد داشت.

او تصریح کرد: البته نداشتن سند به معنای نداشتن کنترل و نظارت بر این بناها نیست و هرگونه مرمت و تعمیر بناهای به ثبت رسیده در آثار ملی صرفاً با تأیید این ادارهکل قابل انجام است.

ارسطوزاده، تهیه سند به نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای عرصه آثار تاریخی استان را اتفاق بسیار خوب و مثبت در حوزه میراث فرهنگی خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، لیستی از تمام آثار ثبت ‎شده استان تهیه شده و قرار است در مرحله اول، گرفتن سند برای 50 اثر را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992269

وب گردی

وب گردی