درمان جراحات حیوانات با طول‌موج 800 نانومتر صورت می‌گیرد

دانشمندان در حوزه لیزر موفق شدند، با استفاده از نانو رشته‌های طلا و ابریشم که با کمک پرتو لیزر فعال می‌شوند، جراحات حیوانات را درمان کنند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه آریزونا موفق شدند با استفاده از نانو رشته‌های طلا و ابریشم که به‌واسطه پرتو لیزر فعال می‌شوند، جراحات حیوانات را درمان کنند، انو میله‌های طلا که در ساختار پروتئینی ابریشم جا گرفته‌اند، با استفاده از پرتو لیزر مادون قرمز و طول‌موج 800 نانومتر، که به پوست آسیب نمی‌رساند، فعال می‌شوند و پیوند مطلوبی باپوست برقرار می‌کنند.

بر اساس این گزارش؛ این تیم دو نمونه از این ساختار را توسعه داده‌اند که یکی ضدآب و مناسب برای بکارگیری در محیط‌های مرطوب است و دیگری برای محیط‌های خشک کاربرد دارد.

نمونه‌ی ضدآب عملکردی هفت برابر بهتر از بخیه‌های سنتی در جلوگیری از خروج مایعات از محل زخم در آزمایش بر روی جراحات خوک از خود نشان دادنه است.

با توجه به اینکه امواج مادون قرمر می‌توانند تا عمق قابل توجهی از بافت نفوذ کنند، این محققان در حال پژوهش بر روی نمونه‌هایی هستند که قابل استفاده در بافت‌های داخلی بدن مانند رگ‌های و عصب‌ها باشد.
بر اساس این گزارش؛ ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر ساخت و مواد پیشرفته معاونت علمی به منظور توسعه این علم نوین در کشور در این معاونت مشغول به کار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992333

وب گردی

وب گردی