چهارچوبی جهت تحلیل محتوا در آموزش ابتدایی منتشر شد

کتاب « چهارچوبی جهت تحلیل محتوا در آموزش ابتدایی» با تاکید بر اهداف، محتوا و مواد آموزشی دوره ابتدایی نوشته زهره شکیبایی و بدری عباسی توسط مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تدریس فرایندی پویاست در فرایند یاددهی و یادگیری تعمق و تفکر در محتوا امری ضروری است در واقع قلب جریان یاددهی موفق، درک کاملی از محتوا و تطبیق دادن محتوای ارائه شده با اهداف و ضرورت های برنامه درسی مورد انتظار نظام تعلیم و تربیت متولی است کنش عقلایی بین اهداف نظام تعلیم و تربیت و محتوای آموزشی در جریان یک تفکر انتقادی شکل گرفته و اصلاح می شود. تحلیل محتوا فرایند نظام مند بررسی محتوای آموزشی است که در یک چارچوب مشخص درک عمیقی از محتوای کتاب آموزشی را فراهم کرده و نتایج حاصل از آن در نهایت به توسعه و اصلاح برنامه درسی می انجامد.

این کتاب با توجه به اهمیت آگاهی دانشجویان رشته های علوم تربیتی به ویژه آموزش و پرورش دوره ابتدایی با تاکید بر ساختار و محتوای کتاب های درسی و کسب مفاهیم، اصول و روش های تحلیل محتوای کتب دوره ابتدایی، چارچوبی سیستماتیک و هدفمند در 6 فصل معرفی شده است.

فصل اول درباره آموزش و پرورش دوره ابتدایی به شرح مباحث می پردازد مولفان در فصل دوم به ارائه مواد آموزشی می پردازند و فصل سوم درباره محتوا و تعاریف مربوط به آن است، اهداف آموزشی در فصل چهارم بررسی می شود ، فصل پنجم و فصل ششم به تحلیل محتوا و گام های این مبحث از تعیین موضوع تا تحلیل داده ها و نتیجه گیری می پردازد.

در بخشی از کتاب آمده است:

ادبیات تحقیق مانند سایر روش های تحقیق مبتنی بر منابع دست اول و دومی است که به صورت مقاله، کتب ، پایان نامه و... در سایت های معتبر علمی نمایه می شود. منظور از منابع دست اول مجموعه ای از منابع است که محقق به طور مستقیم در بدست آوردن نتایج دست داشته است و خود در تحلیل نتایج دخالت مستقیم داشته باشد در این نوع مقالات می توان به شکل مستقیم در مورد نتایج به محقق استناد کرد.....

کتاب «چهارچوبی جهت تحلیل محتوا در آموزش ابتدایی» تالیف زهره شکیبایی و بدری عباسی در 140 صفحه، شمارگان هزار نسخه با قیمت 30 هزار تومان توسط مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992355

وب گردی

وب گردی