معرفی 4 دانشگاه برتر آسیا

با توجه به اتفاقاتی چون برگزیت و وضع قوانین ناعادلانه مهاجرتی که توسط ترامپ گرفته شده است و با توجه به رشد بالای دانشگاه های موجود در آسیا افراد زیادی تمایل دارند در دانشگاه های این قاره به ادامه تحصیل بپردازند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هنگامی که در مورد مقصد تحصیل در خارج از کشور سخن به میان می آید، ذهن بسیاری از افراد به دانشگاه های ایالات متحده، انگلستان، کانادا و آمریکا منعطف می شود؛ اما با توجه به پیشرفت های روز افزون دانشگاه های آسیایی و مسائلی چون برگزیت و سیاست های ناعادلانه مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا اقبال به دانشگاه های آسیایی بیشتر شده است.

علاوه بر مشکلاتی که در بالا ذکر شد مواردی چون هزینه های زندگی و تحصیل این دانشگاه ها باعث شده تا افراد زیادی از دانشگاه های ایالات متحده و اروپا به سمت آسیا متمایل شوند به طوری که این منطقه به زودی مقصد نزدیک به دو سوم طبقه متوسط جهان خواهد شد.

اگر فردی به دنبال تجربه تحصیل در خارج از کشور خود است که هم از نظر تحصیلی باارزش و هم برای خود شخص مناسب باشد گزینه های موجود در آسیا می توانند امیدوار کننده باشند.

با توجه به نظام رتبه بندی QS که در اکتبر گذشته منتشر شد به معرفی 5 دانشگاه برتر موجود در آسیا می پردازیم.

در آخرین رتبه بندی، در مجموع 505 دانشگاه آسیایی در رتبه های برتر جهانی قرار گرفتند. این عدد در سال گذشته 450 را نشان می داد که نشان دهنده پیشرفت و محبوبیت دانشگاه های آسیایی است.

عملکردهای مختلفی در رتبه بندی این دانشجویان دخیل هستند از جمله تعداد کارکنان با مدرک دکتری، تعداد دانشجویان خارجی، قابلیت استخدام برای فارغ التحصیلان و همچنین اعتبار بین المللی.

  1. دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)

این دانشگاه معتبر به عنوان یکی از دانشگاه های برجسته جهان در حال حاضر رتبه یازدهم را بین دانشگاه های جهان دارد که دارای 17 دانشکده است.

این دانشگاه به خاطر رویکرد خود در زمینه آموزش و پژوهش با حفظ تمرکز بر تخصص آسیایی شناخته شده است.

این دانشگاه دارای بیش از 38 هزار دانشجو از 100 کشور جهان است.

  1. دانشگاه هنگ کنگ(HKU)

این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای عالی در هنگ کنگ شناخته شده است که در بین دانشگاه های پیشرو به دلیل زمینه های تحقیقاتی شناخته شده است.

برنامه های دندانپزشکی این دانشگاه به عنوان سه سال متوالی در رتبه بندی جهانی قرار گرفته است.

دانشگاه هنگ کنگ در بین دانشگاه های جهان 25 و در رتبه دوم آسیا قرار دارد. این دانشگاه در تمام جنبه های علمی خوب ظاهر شده و در مورد تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان خارجی نیز خوب عمل کرده است.

  1. دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور (NTU)

دانشگاهی دیگر از سنگاپور در جایگاه سوم این لیست قرار می گیرد. NTU در حال حاضر در رتبه 12 دانشگاه های برتر جهان و رتبه اول در میان بهترین دانشگاه های جوان جهان است.

این دانشگاه در زمینه هایی چون میزان ارجاع به هر مقاله، شبکه تحقیقاتی بین المللی، اعضای هیات علمی بین المللی و میزان دانشجویان خارجی به خوبی عمل کرده است.

محوطه این دانشگاه دارای 200 هکتار مساحت به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان محوطه‌ای بسیار سازگار با محیط زیست و کارآمد شناخته شده است، اغلب بین 15 دانشگاه زیبای جهان نامیده می شود.

3.دانشگاه شینگهوا

دانشگاه شینگهوا پکن در چین، به همراه دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور در رتبه سوم قرار دارد. براساس رتبه بندی جهانی QS بر اساس موضوع، یکی از موسسات پیشرو در برنامه های مهندسی و علوم کامپیوتری است.

این دانشگاه در رتبه هفدهم دانشگاه های جهان قرار دارد و در سال جاری جایگاه سوم را در آسیا به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در طیف گسترده ای از فاکتورهای دانشگاهی پیشرفت کرده است .

  1. دانشگاه پکینگ

دانشگاه پکینگ واقع در پکن یک از قدیمی ترین موسسات در چین است که در سال 1898 تأسیس شد. این دانشگاه در رویدادهای مهم تاریخی مانند جنبش فرهنگی جدید چین و اعتراضات میدان تیان آنمن در سال 1989 فعالیت هایی داشته است.

تحقیقات بالای علمی این دانشگاه را نسبت به سال گذشته 4 رتبه بالاتر آورد و اکنون رتبه سی را بین دانشگاه‌های برتر جهان دارد.

این رتبه عالی برای این دانشگاه به علت قابلیت استخدام برای فارغ التحصیلان و همچنین اعتبار بین المللی به دست آمده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992363

وب گردی

وب گردی