آغاز فاز اجرایی قرارگاه شهید احمدی روشن در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن دانشگاه های استان تهران گفت: در ۹ واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران قرارگاه را ایجاد کردیم که ۴ واحد به فاز اجرایی رسیدند.

مهرزاد فریدی دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن دانشگاه های استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: این قرارگاه پس از تبیین و تکمیل ساختار درونی خود با هدف نقش آفرینی، گفتمان سازی و مطالبه گری در راستای حل مشکلات و معضلات کشور توسط سازمان بسیج دانشجویی یک سال پیش راه اندازی شد.

فریدی با توجه به جهاد علمی مورد تاکید مقام معظم رهبری، بیان کرد: هدف اول تشکیل قرارگاه شهید احمدی روشن حل مسائل کشور به وسیله علم که کمک کننده و لازمه اقتدار کشور است، خواهد بود.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن دانشگاه های استان تهران در خصوص هدف دوم قرارگاه شهید احمدی روشن در دانشگاه ها، تصریح کرد: ذات برخی مشکلات از طرق مباحث علمی برطرف نمی شود، به عنوان مثال مسئولی در انجام وظایف خود کم کاری کند یا ارگانی نتواند به نحو احسنت رسالت های خود را انجام دهد، قرارگاه به برررسی و ارائه راهکار می پردازد.

در ادامه وی افزود: برای فاز اول در 9 واحد دانشگاه آزاد اسلامی قرارگاه را ایجاد کردیم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد های اسلامشهر، شهریار، شهر ری و پرند به فاز اجرایی رسیده و در حال انجام ماموریت های خود هستند.

فریدی باتوجه به ظرفیت دانشگاه ها، گروه های آموزشی و کارگروه های تخصصی ماموریت قرارگاه های واحدها تعیین می شود، گفت: برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که به فاز اجرایی رسیدند، کار ویژه ها و کار گروهایی نظیر کارگروه اقتصاد مقاومتی، جنگ اقتصادی، قوه قضائیه، آسیب های اجتماعی، علوم سیاسی، علوم انسانی، روابط بین الملل و حوزه کشاورزی تعریف شده است.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن دانشگاه های استان تهران در خصوص تشریح سطوح فعالیت قرارگاه ها تصریح کرد: قرارگاه شهید احمدی روشن واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی در سطح درون دانشگاهی، سطح شهرستان یا استان و سطح ملی برای مشکل یابی، نقد و بررسی و ارائه راهکار فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه واحد های استانی قرارگاه در یک شبکه بایکدیگر در ارتباط هستند، بیان کرد: برگزاری نشست‌ها و دوره‌های توانمندسازی دانشجویان با محوریت آشنا کردن آنان با شیوه‌های مطالبه گری مؤثر از جمله فعالیت‌های این مجموعه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بوده که با استقبال مطلوبی از سوی دانشجویان و اساتید روبرو شده است.

فریدی در پایان با تأکید بر لزوم یک‌صدایی، همدلی و همراهی فعالین دانشجویی کشور در مطالبه گری تخصصی و هدفمند از مسئولین در راستای حل معضلات استانی و کشوری، یادآور شد: در این‌ بین پرهیز از حواشی و سیاست زدگی از اصولی است که باید مورد توجه جدی‌تر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد.


انتهای پیام/

کد خبر: 992371

وب گردی

وب گردی