حضور هیات وزارت معارف افغانستان در ایران/ دانشگاه آزاد اسلامی  واحد افغانستان سودآوری دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان گفت: پس از برگزاری جلسه مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت معارف افغانستان قرار شد تا تفاهم نامه ای برای ایجاد همکاری امضا شود و به همین خاطر جلسه ای در این راستا برگزار خواهد شد.

دکتر علی صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: پس از برگزاری جلسه مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت معارف افغانستان قرار شد تا تفاهم نامه ای برای ایجاد همکاری امضا شود.

وی افزود: به زودی اعضای وزارت معارف افغانستان برای تعاملات بیشتر به ایران سفر خواهند کرد تا دیداری با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند و پس از عقد این تفاهم نامه احداث مدارس سما در کابل آغاز خواهد شد.

صادقی ادامه داد: با توجه به هزینه های بالایی که در افغانستان وجود دارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زیان ده نبوده و هزینه ها از شهریه دانشجویی تهیه می شود. ما برای توسعه بیشتر به پول نیاز داریم و امیدوارم در آینده و ادامه فعالیت هایی که داریم واحد کابل را توسعه دهیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان اظهار داشت: مهم ترین دستاورد واحد افغانستان حضور دولتمردان و بزرگان این کشور در دانشگاه آزاد اسلامی برای ادامه تحصیل است. رئیس قوه قضاییه افغانستان، دادستان کل افغانستان و بسیاری از وزیران، وکلا، استاندارها و شهرداران عضو دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل هستند و این به خاطر اعتمادی است که از لحاظ کیفی به دانشگاه داشته اند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان تصریح کرد: بین 800 تا 900 دانشجو در 4 رشته و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کنیم. دانشجویان غیر ایرانی در این واحد تحصیل نمی کنند و تنها دانشجویان محلی در واحد کابل حضور دارند.

دکتر صادقی اظهار داشت: دانشگاه آزاد این پتانسیل را در این سال ها ایجاد کرده که ارتباط با دانشگاه و بدنه دولت برقرار باشد. پژوهش هم می تواند راهگشای ما در الهام‌بخش کردن باشد. افغانستانی ها در بعضی از زمینه ها از ما عقب و دنبال الگوبرداری هستند و ما باید این الگو را به آنها بدهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992373

وب گردی

وب گردی