کابوسی برای پژاک

مستند «کابوس» با موضوع گروهک تروریستی پژاک برای پخش از شبکه هیسپان تی وی آماده شده ست.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند تاریخچه تشکیل این گروهک تروریستی بیان شده و در ادامه اهداف گروه، اقدامات و جنایت های آن و منابع مالی پژاک برای مخاطبان به تصویر کشیده می شود.
کارگردان در این مستند نشان می دهد که پیشتر حزب کارگران کردستان در ترکیه با نام (پ.ک.ک) تشکیل شده و اکنون با نام پژاک که سودای تجزیه طلبی با روش های خشونت طلب دارد فعالیت می کند. آنها با فریب مردم عضو جذب گروه می کنند که بسیاری، کمی بعدتر خواهان جداسازی از این گروهک هستند، اما با مخالفت و مقاومت روبرو می شوند.
در ادامه، میثم مدنی کارگردان این مستند به فعالیت های این گروه اشاره دارد که مهمترین آن ها ایجاد ناامنی در مرزهای کردستان ایران است. مستند با معرفی محل استقرار آن ها در کوه های مرزی عراق از این که اغلب اقدامات اعضای این گروه به صورت عملیات کور است، خبر داده و قاچاق انسان، ترانزیت مواد مخدر و مشروبات الکی، آدم ربایی، پولشویی و اخاذی از مردم منطقه را به عنوان منابع مالی این گروه معرفی می کند.
مدنی به سراغ خانواده های برخی از اعضای فریب خورده این گروه نیز رفته و در گفت و گو با آن ها مشخص می شود که سران این گروه حتی اجازه ملاقات با خانواده های اعضا را به آن ها نداده و تنها پس از مرگ اعضا این موضوع را به بستگانشان اطلاع می دهند.
مستند «کابوس» (The Nightmare) محصول سال 2016 و به تهیه کنندگی سید هاشم موسوی در مدت زمان 25 دقیقه، روز پنجشنبه ساعت 8:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

کد خبر: 992380

وب گردی

وب گردی