کسب رتبه اول کمیت علم ایران، بین کشورهای اسلامی در پایگاه ISI و اسکوپوس

بررسی ها نشان می دهد کشور ایران توانسته است در پایگاه اسکوپوس وISI پیش از تحقق چشم انداز سند جامع علمی کشور تا سال 1400، رتبه اول کمیت علم را کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ممکن است گاهی در اخبار شنیده باشید که یک یا چند دانشگاه کشور توانسته اند در رتبه‌بندی‌های بین المللی کسب رتبه کنند، اگر به حوزه آموزش عالی علاقه‌مند باشید احتمالا پیگیر می شوید که این دانشگاه ها در کدام رتبه‌بندی و در چه زمینه ای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

در این پایگاه ها، رتبه علمی کمیت علم ایران نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ در گزارش زیر می خواهیم رتبه علمی کمیت علم ایران را بین کشورهای اسلامی در دو پایگاه اسکوپوس و ISI بررسی کنیم:

کسب رتبه اول علمی کمیت علم ایران در میان کشورهای اسلامی در پایگاه ISI

نمودار زیر بیانگر رتبه علمی کمیت علم ایران در بین کشورهای اسلامی در پایگاه ISI طی بازه زمانی 2013 تا 2017 است:

این درحالی است رتبه علمی کمیت علم ایران در بین کشورهای اسلامی در پایگاه اسکوپوس از سال 2013 تا 2017، یک بوده است.

گفتنی است رهبر انقلاب در سال 1386 در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور بر لزوم تبدیل علم گرایی و علم محوری به گفتمان مسلط جامعه در همه بخش‌ها تأکید کردند و ترسیم نقشه جامع علمی کشور را به عنوان ضرورتی ملی به منظور تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور برای رسیدن به رتبه اول علمی منطقه مورد اشاره قرار دادند.

حال پیش از رسیدن به سال 1400 کشور ایران توانسته است رتبه اول علمی کمیت علم در میان کشورهای اسلامی را در دو پایگاه ISI و اسکوپوس را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992403

وب گردی

وب گردی