بودجه صندوق رفاه 22 درصد افزایش خواهد یافت/ وام شهریه دانشجویی با تایید معاون دانشجویی پرداخت می شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: بودجه صندوق رفاه برای سال آینده افزایش یافته و مبلغ وام ها را هم بیشتر خواهیم کرد.

ذوالفقار یزدانمهر در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص بودجه سال آینده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: برای سال آینده بودجه صندوق رفاه به دو بخش تقسیم شده که در یک بخش 22.5 درصد رشد و در بخش دیگر 10 درصد رشد کرده است و بودجه صندوق کاهش نیافته است. وام شهریه دانشجویی 30 میلیارد بود که به 50 میلیارد در آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این وام طی تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده پرداخت می‌شود. بازپرداخت این وام پس از زمان فارغ‌التحصیلی دانشجو در اقساط ۶۰ ماهه بوده و کارمزد آن ۳ درصد است. دانشجویان برای دریافت این وام لازم است فقط یک‌بار به شعب بانک مراجعه کنند و با تشکیل پرونده نیاز به مراجعه مجدد در ترم‌های آتی نیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: صندوق رفاه دانشجویان تقویمی را در اختیار دارد که طبق آن عمل می کند. ثبت نام ها برای دریافت وام دانشجویی ابتدای نیمسال دوم تحصیلی آغاز خواهد شد.

یزدانمهر اظهار داشت: وام شهریه که از طریق صندوق رفاه دانشجویان بعد از تایید معاون دانشجویی حداکثر ظرف 15 روز به دانشجویان پرداخت می شود. پس از ثبت نام متقاضیان لیست را به دانشگاه ها ارسال می کنیم تا پس از بررسی پرونده وام به دانشجویان پرداخت شود.

وی در خصوص مساعدت دانشگاه ها با دانشجویان در ایام امتحانات تاکیید کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کرده ایم برخی دانشجویان وام هایشان از طریق بانک هنوز پرداخت نشده است و بخشنامه ای را تهیه کردیم تا دانشگاه ها به دانشجویان سخت نگیرند و در ایام امتحانات با آنها مساعدت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992427

وب گردی

وب گردی