تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه مشخص شد

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور در تاریخ ۲۹ مارس اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، گفت این کشور در تاریخ 29 مارس (نهم فروردین 98) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

روز گذشته منابع آگاه در دولت انگلیس اعلام کردند که رأی گیری درباره توافق برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) قرار است در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) در پارلمان این کشور انجام شود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیشتر هشدار داد در صورتی که توافق برگزیت در پارلمان این کشور رد شود، کشور به قلمرویی با مرز‌های نامعلوم تبدیل خواهد شد. وی به ۳۱۸ رأی احتیاج دارد تا بتواند توافق برگزیت را از سد پارلمان عبور دهد. بسیاری از اقتصاددان هم درباره پیامد‌های برکسیت بدون توافق ابراز نگرانی کرده اند.

انگلیس قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا جدا شود؛ اما توافق «ترزا می» با اتحادیه اروپا باید نخست به تأیید پارلمان این کشور برسد. مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا میان لندن و بروکسل از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شده است. توافق برگزیت هنوز هم با مخالفت‌های زیادی در میان سیاستمداران انگلیس مواجه است.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ برگزار شد و نتیجه‌ی آن آینده اقتصادی و تجاری این کشور را در هاله‌ای از ابهام فرو برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992434

وب گردی

وب گردی