دمکرات ها مسئول تعطیلی دولت آمریکا هستند

رئیس جمهور آمریکا دلیل تعطیلی دولت فدرال این کشور را عدم حمایت دموکرات‌ها از امنیت مرزی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا درباره دیوار مکزیک که باعث تعطیلی دولت فدرال این کشور شده است، گفت: یک بحران انسانی در جنوب کشور در حال رخ دادن است، رهبران حزب دموکرات از حل این مساله ممانعت می کنند.

وی اظهار داشت: «در آنجا مردم رنج می برند. قصد دارم به این پایان دهم. از هر سه زن یک نفر در مسیر مهاجرت به آمریکا مورد آزار جنسی قرار می گیرد. بزرگترین قربانیان سیستم خراب ما زنان و کودکان هستند. این واقعیت تلخ مهاجرت غیرقانونی در مرز جنوبی ماست».

ترامپ با یادآوری اینکه دموکرات‌ها با اختصاص بودجه به منظور ساخت دیوار مخالفت کرده‌اند، آنها را مسئول تعطیلی دولت فدرال آمریکا به دلیل بحران بودجه دانست.

او افزود: «تنها دلیل تعطیلی دولت عدم اختصاص بودجه برای امنیت مرزی توسط دموکرات‌ها است. این مساله را می توان طی جلسه‌ای ظرف 45 دقیقه حل کرد. فردا برای حل این مساله مقامات ارشد کنگره را به کاخ سفید دعوت کردم».

لازم به ذکر است دولت ترامپ از 22 دسامبر سال گذشته به دلیل عدم توافق با کنگره بر سر بودجه در تعطیلی به سر می‌برد و کارکنان 9 وزارتخانه و ده‌ها سازمان و نهاد دولتی بدون آنکه حقوقی دریافت کنند به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 992436

وب گردی

وب گردی