موافقت آمریکایی ها برای استفاده دولت از فناوری تشخیص چهره

بر اساس یک نظر سنجی انجام شده در آمریکا بیش از نیمی از ساکنان این کشور با استفاده دولت از فناوری تشخیص چهره موافق بوده و آن را در راستای منافع عمومی خود می دانند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، نتایج یک نظر سنجی جدید انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که اهالی این کشور با استفاده دولت از فناوری های تشخیص چهره در صورتی که در راستای منافع مردم باشد مخالفتی ندارند.

این نظر سنجی که در میان 3115 آمریکایی در ماه دسامبر گذشته انجام شده است بیانگر آن است که حریم خصوصی آمریکایی ها برای اجرای قانون بسیار در معرض نقض شدن قرار می گیرد.

پایگاه خبری روزنامه دیلی میل انگلیس اعلام کرد بر اساس این نظر سنجی 55 درصد از آمریکایی ها معتقدند دولت نباید قوانین محدود کننده شدیدی بر این فناوری وضع کند، اما در مقابل تنها 26 درصد از آمریکایی ها معتقدند دولت باید استفاد از فناوری تشخیص چهره را محدود نماید زیرا استفاده از آن با اهداف مخالف با منافع مردم صورت می پذیرد.

دنییل کاسترو رئیس مرکز نوآوری داده ها (CDI) که یک مرکز پژوهشی غیر انتفاعی است گفت: معمولاً مردم نگرانی هایی در خصوص فناوری های جدید دارند اما ظاهراً در این مورد آنها به سرعت در حال آماده شدن برای تعامل با فناوری تشخیص چهره هستند، مهمتر از آن اینکه آمریکایی ها نمی خواهند قوانین محدود کننده در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره در این کشور وضع شود چرا که آن را به نفع مصالح عمومی خود می دانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992453

وب گردی

وب گردی