زمان طلایی اهدا عضو ۴۸ ساعت است/ کارت اهدا عضو وجهات قانونی ندارد

 رییس فراهم آوری اعضای پیوندی شهید بهشتی گفت: زمان طلایی اهدا عضو ۴۸ ساعت است بعد از این زمان حتی اگر بیمار حفظ شود اعضا شروع به خراب شدن می‌کنند اولین عضوی که خراب می‌شود ریه است و سپس بقیه و با طول گشیدن این امر امکان اهدا اعضا برخی اعضا از بین می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز،فرحناز صادق بیگی درباره پروسه فرآیند اهدای عضو در کشور گفت: در کشور ما اخذ رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی الزامی است و داشتن کارت اهدا وجهات قانونی نداشته و کافی نیست و در کشور ما وقتی مورد مرگ مغزی اعلام می‌شود خانواده‌ها همکاری لازم را ندارند و این فرایند رضایت فرایند پیچیده‌ای دارد.

وی در ادامه گفت: خانواده‌های باید به یاد داشته باشند که به یادگار ماندن چیز‌هایی از عزیزان رفته همیشه مورد توجه ماست این اهدا یعنی به یادگار گذاشتن اعضای بدن که هم باقی می‌ماند و هم باعث نجات یک فرد دیگر در معرض مرگ می‌شود.

صادق بیگی درباره بهترین زمان برای اهدای عضو افزود: زمان طلایی اهدا عضو ۴۸ ساعت است بعد از این زمان حتی اگر بیمار حفظ شود اعضا شروع به خراب شدن می‌کند اولین عضوی که خراب می‌شود ریه است و سپس بقیه و با طول کشیدن این امر امکان اهدا اعضا برخی اعضا از بین می‌رود.

صادق بیگی در ادامه تاکید کرد: برای فرهنگ سازی اهدای عضو رسانه‌ها نقش به سزایی دارند.

وی همچنین افزود: چندین بررسی صورت گرفت و خوشبختانه از همه اقشار با سواد، کم سواد و پر سواد در اهدای عضو در کشور ما شرکت کردند و این آمار بین زنان و مردان هم متناسب با هم بوده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 992460

وب گردی

وب گردی