تشریح برنامه های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در ۴۰ سالگی انقلاب

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، محمد مهدی بحرالعلوم با اشاره به برنامه‌های این مرکز در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نشست ائمه جماعات خوابگاه‌های علوم پزشکی کشور، چهارمین نشست فعالان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی و ششمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی را در بهمن ماه با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی برگزار می‌کند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از اهتمام مرکز قرآن و عترت به همکاری با نهادهای فرهنگی خبر داد و گفت: از این پس برنامه‌های مرکز قرآن و عترت بیش از پیش با همکاری‌ و همفکری مشترک با دیگر نهادهای فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی در تشریح اقدامات آتی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بهمن ماه افزود: اول تا پنجم بهمن نشست تخصصی و کارگاه آموزشی ویژه دبیران محترم ستادهای اقامه نماز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و واحدهای تابعه ستاد وزارتی و ائمه جماعات مساجد دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با همکاری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و ستاد اقامه نماز کشور برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیر ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت افزود: در این نشست تخصصی که در مشهد مقدس برگزار می‌شود، ۳۲۰ نفر از ائمه جماعات خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در چهار روز دوره‌های آموزشی مختلفی را با محوریت اصلی «دعوت به نماز»، «مهارت های پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان» و رویکرد ائمه جماعات در چهل سالگی انقلاب در دانشگاه‌ها و انتقال این آموزه‌ها به جوانان را می‌آموزند و به تبادل تجربیات خود در این زمینه می‌پردازند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به نقش دیگر نهادهای فرهنگی در این نشست افزود: امور اجرایی این نشست تخصصی به عهده مرکز قرآن و عترت، تامین محتوا و اساتید دوره به عهده نهاد نمایندگی رهبری و کلیات برگزاری این نشست تخصصی با هماهنگی ستاد اقامه نماز کشور است.

وی به برگزاری همزمان چهارمین نشست فعالان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ششمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این همایش دهم تا دوازدهم بهمن ماه در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بحرالعلوم گفت: فعالان کانون‌های قرآن و عترت علاوه بر شرکت در این نشست، طبق زمان بندی مشخص شده در همایش حضور می‌یابند و علاوه بر فعالان کانون های قرآن و عترت، ۷۰ نفر از اساتید پژوهشگر در حوزه مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در همایش حضور خواهند یافت.

وی یادآور شد: در پایان از در روز دوم این همایش مدعوین به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی بعد از نماز مغرب و عشا به زیارت حرم مطهر امامزاده صالح مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992465

وب گردی

وب گردی