پیش‌بینی جذب 30 هزار نیروی جدید برای سال آینده در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر برای سال آینده نیاز به تکمیل ظرفیت داشته باشیم از طریق وزارت علوم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، درباره وضعیت تکمیل ظرفیت این دانشگاه برای سال آینده اظهار کرد: به طور کلی تکمیل ظرفیت برای جذب دانشجو وجود ندارد و امسال هم به دلیل اینکه دانشگاه چندان در جامعه شناخته شده نبود و برخی ظرفیت‌ها باقی مانده بود درخواست تکمیل ظرفیت دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و شناخته شدن این دانشگاه در جامعه طبق پیش‌بینی‌ها به نظر نمی‌رسد تکمیل ظرفیتی برای سال آینده نداشته باشیم، اما اگر احیانا ظرفیت خالی باقی ماند این موضوع را با وزارت علوم مطرح می‌کنیم تا برای ظرفیت‌های باقی مانده تدابیری بیاندیشیم.


رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت بودجه دانشگاه فرهنگیان برای سال ۹۸ اظهار کرد: شرایط دولت و اقتصاد را درک می‌کنیم، اما با توجه به جمعیت تحت پوشش و جذب نیرو دانشجو معلم برای سال آینده بودجه مناسبی نداریم و حداقل باید ۵۰ درصد افزایش اعتبارات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی جذب نیرو برای سال آینده ۳۰ هزار نفر است، تصریح کید: ۱۵ هزار نفر از طریق کنکور و ۱۵ هزار نفر هم از طریق دوره‌های آموزش یک ساله جذب می‌کنیم که در دوره یک ساله از دانش آموختگان دانشگاهی زیر ۳۰ سال جذب نیرو انجام می‌شود و رشته‌های در نظر گرفته شده برای مهر ۹۸ همان رشته‌های سال گذشته است.


وی درباره ۳ ساله شدن دانشگاه فرهنگیان گفت: این طرح به معنای کاهش ساعات درسی دانشجو معلمان نیست و از ظرفیت دوره‌های تابستانی استفاده می‌کنیم البته باید با وزارت علوم مکاتباتی داشته باشیم تا در دوره تابستان به جای اخذ ۶ واحد در هر نیمسال ۱۰ واحد درسی در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اکنون طرح ۳ ساله شدن در کمیته‌های آموزش و پرورش در حال بررسی است و پس از آن باید این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 992483

وب گردی

وب گردی