یک میلیون و 300 هزار ایرانی به بیماری صرع مبتلا هستند/کمبود داروهای بیماران مبتلا به صرع

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی صرع با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور ما مبتلا به بیماری صرع هستند گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر مقاوم به درمان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین پاکدامن رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران در آستانه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی صرع گفت: صرع بیماری است که در صورتی که زود تشخیص داده شود عوارض آن کاهش پیدا می‌کند و کیفیت زندگی بیمار افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و آمریکا هزینه زیادی صرف تحقیقات و درمان بیماران مبتلا به صرع می شود اما در کشور ما توجه زیادی در خصوص تحقیقات برای تشخیص و درمان این بیماران نمی‌شود.

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی صرع آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور یکی از علل اصلی ابتلا به بیماری صرع دانست و گفت: آمار مبتلایان به صرع در کشور ما دو تا سه برابر کشورهای در حال پیشرفته است.

در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور ما مبتلا به بیماری صرع هستند گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر مقاوم به درمان هستند

وی ادامه داد: ۱۵ میلیارد دلار هزینه تشخیص و درمان صرع می‌شود و در اروپا هزینه داروی بیماران مبتلا به صرع ۲۶۰۰ یورو و در ایران حدود ۶۰ دلار است.

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی صرع گفت: به زودی یک داروی صرع که مشابه خارجی آن وارد کشور می‌شود و به دلیل انتقال ارز واردات آن به کشور دچار مشکل شده بود، به تولید داخل می‌رسد و نمونه ایرانی آن با قیمت بسیار کمتر از مشابه خارجی و با همان کیفیت وارد بازار می‌شود.

همچنین دکتر داریوش نسبی طهرانی موسس و مدیر عامل انجمن صرع ایران در خصوص وضعیت داروهای این بیماران گفت: درمان بیماران مبتلا به صرع با یکدیگر متفاوت است اما اصلی ترین روش درمان این بیماران روش‌های دارویی درمانی است باید توجه داشته باشیم که بیمار مبتلا به صرعی که داروی خاصی از یک شرکت را مصرف می‌کند اگر دارویش تغییر کند ممکن است که حملات ناشی از صرع دچار شود.

نسبی طهرانی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از داروهای بیماران مبتلا به صرع با کمبود مواجه هستند توضیح داد: باید توجه داشته باشیم که بیماران مبتلا به صرع شدیدترین وابستگی به دارو ها را دارند و اگر فردی یک ساعت دیرتر دارو مصرف کند دچار تشنج خواهد شد.

پانزدهمین کنگرة بین المللی صرع 3 الی ۵ بهمن در کتابخانه ملی برگزار می شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.epilepsycongress.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 992485

وب گردی

وب گردی