اجرای طرح « همسفر تا بهشت » در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان گیلان

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گیلان گفت: دانشجویانی که تا پایان دی ماه ثبت نام کنند می توانند از تسهیلات 30 میلیون ریالی اهدایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی در نشست خبری ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی استان گیلان که در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه از 22 سال قبل طرح ازدواج دانشجویی در کشور کلید خورد، اظهار کرد: طرح امسال با عنوان «همسفر تا بهشت» به مدت سه روز در مشهد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های طرح ازدواج دانشجویی تا پایان امسال انجام می‌شود افزود: تعدادی بالغ بر 4 میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بوده که بخش عظیمی از این قشر را جوانان تشکیل می‌دهند که باید با تبلیغات درست در امر ازدواج آنان را ترغیب به تشکیل زندگی مشترک کرد.

حجت الاسلام صفوی افزود: جوانان ، سرمایه‌های عظیم کشور هستند و اگر در این زمینه خدای نکرده غفلتی صورت گیرد و به ازدواج و اهمیت آن کم توجهی شود، گرفتاری‌های بسیار بزرگی متوجه جوان، خانواده و کشور است و با توجه به مسائل و مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان باید در جهت حل این مشکلات به آن‌ها در تشکیل زندگی و خانواده کمک کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه از حدود 5 سال پیش تا امروز استقبال از ازدواج دانشجویی سیر نزولی داشته‌ است، بیان داشت: از شروع ثبت نام تا به امروز در سال جاری، حدود 100 زوج ثبت نام کرده‌اند و تا 30 دی ماه برای ثبت نام فرصت باقی مانده است .

صفوی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در این طرح دانشجو بودن یک نفر از زوجین نیز کافی است، بیان کرد: ازدواج محبوب‌ترین حرکتی است که در دین اسلام ، بنا شده است و به همین دلیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تمامی هزینه‌های سفر مشهد زوجین دانشجو را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کاروانی متشکل از80 زوج دانشجو به مشهد سفر خواهد کرد، خاطر نشان کرد: سفر کاروان طرح « همسفر تا بهشت » در تاریخ 24 بهمن امسال انجام می‌شود که تاکنون 30 زوج برای اعزام کاروانی اعلام آمادگی کرده‌اند و دانشجویانی که با این کاروان که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حرکت خواهد کرد، تا پایان دی ماه ثبت نام کنند می توانند از تسهیلات 30 میلیون ریالی اهدایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، استفاده کنند.

حجت الاسلام صفوی با تقدیر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی کشور، خبر داد: دانشجویان مقاطع کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور می توانند از شهریه رایگان و دانشحویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تخفیف شهریه 50 درصدی در ترمی که ازدواج کرده اند، بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در بعضی از دانشگاهها در کنار خوابگاه‌های مجردی، خوابگاه‌های متأهلین نیز وجود دارد بیان کرد: در خصوص احداث هر چه بیشتر خوابگاههای متاهلین با مساحت های کم در دانشگاه‌ها باید تلاش کرد واین طرح در دستور کار رؤسای دانشگاهها، قرار دارد و در این بین سهم خیرین مسکن ساز نیز نادیده گرفته نشود و باید از کمک خداپسندانه این خیرین در جهت احداث مسکن هایی با متراژ پائین جهت استفاده خوابگاهی دانشجویان متأهل، بهره مند شد.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: دانشجویان علاقه مند به ثبت نام می توانند با مراجعه با دفاتر نهاد رهبری در دانشگاهها و یا به سایت های EZDEVAJ.ORG و ezdevaj.nahad.ir و sobhedaneshjoo.ir در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

کد خبر: 992491

وب گردی

وب گردی