تحریم‌های اروپا تأثیری بر فعالیت‌ اماکن دیپلماتیک ایران ندارد

یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته که تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر فعالیت‌ اماکن دیپلماتیک ایران نخواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تأثیری روی فعالیت مقرهای دیپلماتیک ایران نخواهد داشت.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه فرانسه» سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی درباره تبعات حقوقی این تحریم‌ها روی گردش مالی سفارتخانه‌های ایران گفت: «تحریم‌های تصویب شده روز گذشته اتحادیه اروپا اقداماتی هدفمند و متناسب علیه یک نهاد دولتی و دو فرد دخیل در طرح‌ریزی برای حمله در فرانسه هستند.»

سخنگوی فرانسوی در ادامه خاطرنشان کرد تحریم‌های اخیر علیه ایران تنها دارایی‌ها و سایر سرمایه‌های مالی همین نهاد دو فرد را در بر می‌گیرد و فعالیت سفارتخانه‌های ایران مشمول آن نمی‌شوند.

دیپلمات فرانسوی در خاتمه افزود: «این اقدام‌ها فقط نهاد مورد نظر و افرادی که در فهرست [‌تحریم] هستند را هدف می گیرد و تأثیری بر فعالیت‌ مقرهای دیپلماتیک ایران ندارد؛ اموال این اماکن و از جمله حساب‌های بانکی آنها طبق قوانین بین‌المللی از مصونیت برخوردارند. »

وزرای خارجه دانمارک و هلند روز گذشته در ادعاهای واهی و بی اساس ایران را به دست داشتن در حملات تروریستی متهم کردند که با واکنش دستگاه دیپلماسی ایران مواجه شد.

«محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در این خصوص در توییتی نوشت: «اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین - گروهی که ۱۲۰۰۰ ایرانی را به قتل رساند و به صدام برای جنایت علیه کردهای عراق کمک کرد- و تروریست‌های دیگری پناه می‌دهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه گردانی می‌کنند. اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند.»

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 992501

وب گردی

وب گردی