کوبا اولین میزبان خارجی طیف‌سنج تحرک یونی

شرکت دانش‌بنیان طیف آزمون اسپادانا سازنده‌ی دستگاه طیف‌سنج تحرک یونی با منبع یونیزاسیون تخلیه کرونا در دو مدل CD-1400 و CD-1500 است که تاکنون یک نمونه از این محصول را به ارزش 200 میلیون تومان به کوبا صادر کرده و مذاکره برای صادرات بیشتر این محصول نیز در حال انجام است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، میزان تقاضا برای طیف‌سنج تحرک یونی با انواع منابع یونیزاسیون در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل بیش از 4.5 میلیارد تومان بود. محمد تقی جعفری- مدیرعامل شرکت طیف‌آزمون اسپادانا- آینده‌ی فروش این محصول را مثبت دانست و گفت: « پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل 10درصد از تقاضاهای نمایشگاهی منجر به خرید قطعی شوند. این محصول که دارنده‌ی گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است، قابل استفاده در اندازه‌گیری کیفی و کمی مقادیر کم ترکیبات فرار و نیمه‌فرار است.»

جعفری در مورد متقاضیان دستگاه طیف‌سنج تحرک یونی گفت: « علاوه بر آزمایشگاه‌های دانشگاه و پژوهشکده‌ها، شرکت‌های داروسازی، صنایع غذایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفی نیز به این دستگاه نیاز دارند. اما با وجود تقاضا در داخل، بیشترین تمرکز شرکت طیف‌آزمون اسپادانا بر صادرات است.»

وی در ادامه افزود: « طیف‌سنج تحرک یونی بیش از یک‌سال است که از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تأیید شده و گواهی نانومقیاس دریافت کرده‌است. همچنین شرکت طیف‌آزمون اسپادانا از ابتدای حضور در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران تاکنون توانسته نزدیک به 1.5 میلیارد تومان فروش داشته باشد.»

این دستگاه در تحقیقات علمی و تشخیص گازهای سمی، سموم غذایی و داروها کارآیی بالایی دارد. کاربرد اصلی این روش در تشخیص و آنالیز گونه‌های شیمیایی گازی، مایع و جامد است. حساسیت روش در حد نانوگرم و ppb و سرعت آنالیز در حد چند میلی‌ثانیه است. می‌توان گفت که این دستگاه از جمله دستگاه‌های رایج در حوزه‌ی فناوری نانو بوده و می‌تواند برای مشخصه‌یابی نانومواد نیز به کار رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992508

وب گردی

وب گردی