جشنواره برترین های عرصه آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود

چهارمین جشنواره آموزشی انتخاب برترین های عرصه آموزش دانشگاه (استاد پروانه وثوق) دوشنبه یکم بهمن ماه در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهارمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور تجلیل و تکریم اساتید برتر عرصه آموزش پزشکی در زمینه های دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی، تعالی آموزشی، اخلاق پزشکی و رفتار حرفه ای، معلم برتر، معلم بالینی برتر، استاد پاسخگو، استاد پیشکسوت و معلم برتر در آموزش مجازی و نسل سوم به میزبانی معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه برگزار می شود.

دکتر پروانه وثوق متولد اسفند ۱۳۱۴ در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در سن ۷۸ سالگی درگذشت. دکتر وثوق دارای مدرک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی کودکان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران بود.

او دکتری عمومی خود را در سال ۱۳۴۲ از دانشکده علوم پزشکی تهران گرفت و دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی‌ در خون و سرطان‌شناسی را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند. وثوق همچنین دوره تکمیلی پزشکی خود را در دانشگاه واشنگتن به پایان رساند.

او پس از اتمام تحصیلاتش به ایران بازگشت و در سال ۱۳۵۰ در «مرکز آموزشی درمانی حضرت علی‌اصغر» تهران آغاز به کار کرد و بخش خون‌شناسی و سرطان‌شناسی را در این بیمارستان راه‌اندازی کرد. وی بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و مقاله در زمینه بیماری‌های خون و سرطان کودکان تألیف کرده است.

کد خبر: 992515

وب گردی

وب گردی