ساخت‎وساز ملک چهار طبقه‎ در حریم سازه‎های آبی تاریخی شوشتر کاملا غیرمجاز است

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و مدیر پایگاه سازه‎های آبی تاریخی شوشتر گفت: ساخت‎وساز ملک چهار طبقه‎ای در حریم سازه‎های آبی تاریخی شوشتر کاملا غیرمجاز، خارج از ضوابط و تخلف است و این ساختمان باید اصلاح شود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده باطرح موضوع ساخت ملک چهار طبقه در حریم سازههای آبی شوشتر اعلام کرد: پس از تقاضای مالک در اردیبهشت سال جاری، اداره میراث فرهنگی شوشتر با ارتفاع هفت و نیم متر موافقت کرد که پس از پیگیریهای مالک با یک و نیم متر خرپشته نیز موافقت شده است.

او در مورد ساختوساز این ملک چهار طبقه افزود: این ملک به طور غیر قانونی تا این ارتفاع ساخته شده است که تیم حقوقی پایگاه پس از جمعآوری مستندات دال بر تخلف صورت گرفته، اقدامات لازم را برای برخورد با این تخلف و طرح شکایت و تشکیل پرونده و پیگیریهای لازم را انجام دادهاند.

مدیر پایگاه سازههای آبی تاریخی شوشتر افزود: این ساختمان به طور قطع باید اصلاح شود و سازمان میراث فرهنگی برای انجام این امر منتظر دستور قاضی پرونده است.

سرپرست معاونت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: این اطمینان را به تمام میراث‎دوستان کشور به ویژه مردم شریف و فهیم استان خوزستان و شهرستان شوشتر میدهیم که این موضوع قاطعانه درحال پیگیری است و به منظور جلوگیری از نقض قوانین میراث جهانی یونسکو و از بین بردن منظر بد میراث جهانی این شهرستان، برای تخریب ارتفاع غیرمجاز ساختهشده قاطعانه از طریق دستگاه قضای یپیگیری خواهیم کرد.

همچنین امیر فرهادپور فرمانده پایگاه حفاظت اداره میراث فرهنگی شوشتر نیز با اذعان به تخلف مالک پس از صدور مجوز اداره میراث فرهنگی تأکید کرد: در طول ساخت این ساختمان بارها از طریق پایگاه حفاظت و حتی نیروی انتظامی سعی در پیشگیری از ساختوساز این ملک را داشتهایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992520

وب گردی

وب گردی