ثبت تخلفات و بررسی ترافیک توسط دروبین‌ها در هر نوع شرایط جوی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی گفت: دوربین‌های ثبت تخلف ودوربین‌های کنترل ترافیک در سطح خیابان‌های شهر و محور‌های برون شهری در شب و روز و در هرنوع شرایط جوی و آب و هوایی تخلفات رانندگان را ثبت و ترافیک را پایش می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، برخی از شهروندان معتقد هستند دوربین‌های ثبت تخلفات و کنترل ترافیک در زمان باراش باران و برف امکان خوانش پلاک خودور‌ها را ندارند، اما رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی در این باره گفت:دوربین‌ها در شب وروز، شرایط جوی که شاهد بارش برف و باران هستیم به خوبی کار کرده و در ثبت تخلفات و پایش ترافیک فعال است.

ادریس جعفری گفت: دوربین‌های ثبت تخلف ودوربین‌های کنترل ترافیک در سطح خیابان‌های شهر و محور‌های برون شهری در شب و روز و در هرنوع شرایط جوی و آب و هوایی تخلفات رانندگان را ثبت و ترافیک را پایش می‌کنند.

وی در ادامه گفت: فقط در صورتی این دوربین‌ها قادر به پلاک خوانی نیستند که پلاک خودرو در شرایط برف و باران کثیف شده باشند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه نصب دوربین‌ها در کلیه شهر‌های با سازمان شهرداری است و درخارج از شهر‌ها به عهده سازمان راهداری است افزود:یکی از خواسته‌های پلیس راهور افزایش تعداد دوربین‌ها در داخل شهر‌ها و جاده‌های برون شهری است.

وی ادامه داد:دروبین‌ها چه در شهر‌ها و چه در جاده‌های برون شهری باعث کاهش تخلفات رانندگی می‌شود.

در همین راستا چندی پیش سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا نیزگفته بود :به نظر ما باید در سطح جاده‌های کشور حداقل ۶ هزار دستگاه دوربین نصب شود تا بتوانیم رفت و آمد و رفتارپرخطر رانندگان را کنترل کنیم.

وی گفت: امروز کنترل جاده‌ها به صورت دستی زمانش گذشته است بنابر این باید با بهره گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین بتوانیم شرایط مناسبی را برای کنترل رفت و آمد رانندگان داشته باشیم و زمانی که دوربین‌های ثبت تخلف چند سالی است شروع شده است ونزدیک به ۲۰۰۰ هزار دستگاه دوربین درسطح جاده‌های اصلی گذاشته شده است که شاهد کاهش جانباختگان دراین مسیر‌ها بودیم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 992525

وب گردی

وب گردی