ایلیوشین 112 روسیه و تعجب کارشناسان آمریکایی

یک روزنامه آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در خصوص هواپیمای ایلیوشین 112 روسیه آن را مورد تایید و تحسین کارشناسان نظامی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، مارک یبیسکوبوس کارشناس نظامی آمریکایی تاکید کرد هواپیمای ایلیوشین 112 روسیه بهترین و مهمترین وسیله حمل و نقل در ارتش روسیه است.

روزنامه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله ای به نقل از این کارشناس نظامی اعلام کرد این هواپیما بهترین گزینه برای جایگزینی با نمونه های «ان 24» و «ان 26» است که هم اکنون در حال خدمت در ناوگان هوایی ارتش روسیه است.

این هواپیما مجهز به موتور توربین گازی ساخت شرکت «کیلموف» روسیه بوده که مورد تقدیر و تایید از سوی کارشناسان نظامی آمریکا واقع شده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: این هواپیمای روسی به سامانه «پرزیدنت-اس» مجهز است که آن را از خطر اصابت موشک‌های هدایت شونده حفاظت می‌کند.

مجله لایف روسیه نیز چندی پیش هواپیمای ایلیوشین 112 را پیشگام عرصه تولید هواپیما در قرن 21 توصیف کرده و افزود: ایلیوشین 112 در نسخه های مختلفی تولید شده و به عنوان هواپیمای مسافری داخلی سبک استفاده و اولین سری از آن شامل 35 تا 37 هواپیما می شود و بُرد پروازی آن 2400 تا 2500 کیلومتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 992540

وب گردی

وب گردی