اپل 3 گوشی جدید به بازار عرضه می کند

با وجود خسارت‌های فراوان شرکت اپل در سال 2018 به دلیل کاهش تقاضای گوشی های آیفون؛ اما این شرکت قصد دارد سه مدل جدید از گوشی های خود را در پاییز سال جاری میلادی روانه بازار کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، شرکت اپل برای عرضه 3 مدل جدید از گوشی های تلفن همراه آیفون در پاییز سال جاری میلادی برنامه ریزی می کند که از جمله آنها آیفون ایکس آر با صفحه کریستال مایع (LCD) و قیمتی کمتر از سال 2018 است که در سال گذشته با استقبال کمی مواجه شد.

کاهش تقاضا از گوشی‌های آیفون ایکس آر در سپتامبر سال گذشته تا حدی بود که اپل از شرکت های فاکس کان و پگاترون خواست خطوط تولید این گوشی را تا ماه اکتبر متوقف نمایند.

شرکت اپل در سپتامبر سال گذشته نسبت به فروش سه ماهه پایانی سال 2018 هشدار داد، پیش بینی های وال استریت را غیر عملی دانست و به دنبال آن تصمیم گرفت اعلام تعداد دستگاه های فروخته شده آیفون و آیپاد خود را متوقف کند.

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد شرکت اپل قصد دارد برخی ویژگی های جدید را برای دوربین های گوشی های احتمالی خود برنامه ریزی کند که می توان به دوربین پشتی سه گانه برای یکی از مدل ها و دوربین پشتی دو گانه در دو مدل دیگر اشاره کرد.

اپل در حالی که برای مبارزه با کاهش فروش دستگاه های ایکس آر خود که به کاهش درآمدهای این شرکت منجر شده است تلاش می کند؛ اما هنوز به استفاده از صفحات LCD در ساخت گوشی های آیفون ادامه می دهد.

استفاده از این فناوری توسط این شرکت که ظاهراً دستاوردی برای آن نداشته است به این مسئله بر می گردد که دستگاه های مجهز به این گونه صفحه نمایش ها برای چند ماه است که در خط تولید قرار داشته و تغییر آن به سادگی امکان پذیر نیست.

اما اپل که پیش بینی های درآمدهای فصلی آن در هفته گذشته کاهش یافت 10 درصد از تولید مدل جدید آیفون را برای 3 ماهه میان ژانویه و مارس را کاهش داد.

کاهش پیش بینی های درآمدی اپل که امری بی سابقه محسوب می شود ناشی از کاهش تقاضای آیفون در چین به عنوان بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان اتفاق افتاده و این مسئله به دنبال جنگ تجاری با آمریکا به وجود آمده است.

بسیاری از تحلیلگران این عرصه و مصرف کنندگان قیمت های گوشی های جدید آیفون را بسیار زیاد می دانند.

شرکت کانالیس متخصص در امور بازار کاهش واردات گوشی آیفون به چین در سال گذشته میلادی را 12 درصد برآورد کرده است و پیش بینی می شود این مقدار در سال 2019 شاهد رشد 3 درصدی باشد که حدود 400 میلیون گوشی تلفن همراه شده و این کمترین میزان از سال 2014 خواهد بود.

در ژانویه گذشته سهامداران شرکت اپل در نامه ای به رئیس این شرکت نسبت به عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده برای اپل در سه ماهه اول سال 2019 اعتراض کردند.

این نامه که توسط تیم کوک رئیس اجرایی اپل منتشر شد باعث سقوط بی سابقه 7 درصدی سهام اپل در بارازهای مالی و تاثیر شدید آن بر دیگر شرکت های آمریکایی و کاهش ارزش سهام آنها نظیر آمازون، مایکروسافت، فیس بوک و گوگل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992541

وب گردی

وب گردی