اضافه‌کاری اجباری پرستاران منجر به فرسودگی آن‌ها می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اضافه‌کاری اجباری که به پرستاران تحمیل می شود، منجر به فرسودگی آن‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم روز پرستار با حضور دکتر سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و اعضای جامعه پرستاری ایران صبح امروز (شنبه) در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

دکتر حیدر علی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حرفه پرستاری علاوه بر نقش های سنتی باید بتواند وارد نقش جدید شود و بتواند در سیستم ارجاع نقش سازنده ای را ایفا کند.

وی ادامه داد: امروزه متخصصان ما به دلیل فشار کار، بسیاری از لحظات عمر خود را در مطب می گذرانند و بر کیفیت کارشان نیز مورد تاثیر قرار میگیرد در صورتی که این مشکلات با نظام ارجاع رفع خواهد شد، در چنین شرایطی نیازمندان واقعی به خدمات دست پیدا می کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس است که وزارت بهداشت بتواند خدمات پرستاری منزل را گسترش دهد. در روایات آمده است اگر کسی یک شبانه روز از بیماری مواظبت کند مانند برق جهنده از پل صراط عبور می کند و با ابراهیم خلیل همنشین می شود.

وی افزود: در زمانی که می‌خواهیم ارزش نسبی خدمات را طراحی کنیم باید پرستاران را مد نظر قرار دهیم، نقش پرستاران در بخش هایی مانند آی سی یو، دیالیز و... کاملا مشهود است.

عابدی بیان کرد: خوشبختانه حامی خوبی در سازمان مدیریت برنامه و بودجه داشتیم که امروز سکاندار وزارت بهداشت هستند، وی با مشکلات حوزه پرستاری آشنا هستند، به پرستاران اضافه کار اجباری داده می شود این امر منجر به فرسوده شدن آن ها می شود، امیدواریم مشکلات در این زمینه حل شود.

وی تاکید کرد: نباید 2-3 ساعت وقت پرستاران صرف نوشتن شود بلکه می توان از تکنولوژی های لازم در این راستا استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992598

وب گردی

وب گردی