نخستین برند تولید تجهیزات دریایی در ایران ثبت شد

یک شرکت دانش بنیان داخلی در زمینه طراحی و تولید شناورهای سبک از جنس آلومینیوم و فولاد و تجهیزات مربوط به آنها فعالیت می کند. این مجموعه دارای یارد مجهز ساخت شناور و کارگاه‌های ساخت تجهیزات دریایی و همچنین اولین برند تولیدکننده‌ تجهیزات دریایی در ایران است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت، در زمینه ساخت انواع شناورهای مسافربری تا طول ۲۴ متر، ساخت انواع شناورهای Oil Recovery Vessel تا طول ۲۴ مترف ساخت انواع شناورهای Scavenger تا طول ۲۴ متر، ساخت انواع شناورهای Fishing , Pilot ، Crew Boat و سایر شناورهای تخصصی، فعالیت می کند.


به گفته حسن ابراهیم پورضیایی مدیر عامل شرکت سیراف، فعالیت های قابل ارائه این شرکت در بخش طراحی، نصب و راه اندازی شامل «طراحی سیستم های الکتریکال، ناوبری، ایمنی انواع شناورها و تأسیسات ساحلی و فراساحلی ( با سابقه طراحی بیش از ۹۵ پروژه مختلف ) با تأیید مؤسسات رده بندی معتبر»، «نصب و راه اندازی سیستم های الکتریکال شناورهای مختلف ( سیستم توزیع برق، روشنایی، کنترل، راه اندازهای تجهیزات، سیستم های ناوبری، مخابراتی، ایمنی و …) با سابقه بیش از ۱۰۰ شناور مختلف» و «همکاری در مدیریت پروژه های اجرایی دریایی در زمینه های مختلف مرتبط»، می شود.


وی بیان کرد: «سیراف» با اتکا به توانایی بالای تحقیق و توسعه، فراتر از نیازهای شناسایی و ابرازشده از طرف مشتریان، با رویکرد بهبود کیفیت، سرعت بالای تولید و همچنین ارائه‌ قیمت‌های رقابتی، بهترین راه‌حل‌ها را در قالب محصولات به مشتریان خود عرضه می‌کند. در همین راستا و برای تضمین هرچه بیشتر کیفیت محصولات، دستیابی به مدیریت کیفیت جامع جزء اصلی‌ترین اهداف «سیراف» است. مجموعه‌ این عوامل باعث شده این برند همواره جایگاهی قابل اطمینان نزد مشتریان داشته باشد.


این فعال دانش بنیانی در ادامه تصریح کرد: میدان فعالیت «سیراف» عبارت است از ارائه‌کنندگان خدمات مختلف بندری، ماهیگیری، حفاظت ساحلی، مسافربری، کشتی سازی‌های داخلی و خارجی، مالکان شناورها، صاحبان حوضچه‌ها و بنادر در بخش چراغ‌های ترافیک دریایی و همچنین صنایع فراساحل از قبیل سکوهای نفتی و غیره.


وی ادامه داد: مهم‌ترین توان نرم‌افزاری ما در شرکت، دانش و تجربه‌ فراگیر است و در زمینه سخت‌افزاری، قطعات و مواد اولیه خود را از بهترین و معتبرترین تأمین کننده‌ها فراهم می‌کنیم. بینش منحصربه‌فرد این برند، باعث شده در هر شرایطی پرچم‌دار صنایع دریایی در داخل کشور باشد و در عین حال حضور بین‌المللی موفقی در بین برندهای جهانی داشته باشد. انتقال این بینش به نیروهای جوان و مستعد ایرانی در جهت تحقق توسعه‌ پایدار کشور از مهم ترین ماموریت های شرکت است.


پورضیایی همچنین تصریح کرد: شرکت های تولیدی برای پیشرفت محکوم به داشتن نگاه فناورانه در زمینه تحقیق و توسعه هستند و هیچ شرکت تولیدی نمی تواند بدون تحقیق و توجه به فناوری در بلندمدت عملکرد مناسبی داشته باشد و این بحثی است که می توان نام الزام صنعتی بر آن گذاشت؛ بنابراین اگر بخواهیم رویکرد درستی نسبت به صنایع دریایی داشته باشیم مستلزم آشنایی با شرکت ها و مراکز تولید علم هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 992611

وب گردی

وب گردی