تربیت نیروی متخصص و اثر‌گذاری رسانه ای، از  رسالت های نشریات دانشجویی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما گفت: تربیت نیروی متخصص، کادرسازی تشکل های دانشجویی، تاثیر گذاری و بستری سازی برای بیان دغدغه و ارائه راهکارهای دانشجویان از رسالت و اهداف نشریات دانشجویی است.

حمید‌رضا حیدری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن بیان فعالیت نشریات متعدد در این دانشگاه، تصریح کرد: نشریات دانشجویی فعال در دانشگاه صدا و سیما بیشتر مباحث دانشگاهی، دانشجویی، رسانه ای و... را به صورت تخصصی پیگیری می کنند؛ اما نیاز به نشریه‌ای که ماموریت‌های خود سازمان صدا و سیما را بررسی و نقد کند، وجود داشت.

حیدری کادرسازی تشکل های دانشجویی و تربیت نیروی متخصص را به عنوان مهمترین رسالت نشریات دانشجویی نام برد و تصریح کرد: نشریات فعالیت در مرحله اول باعث تقویت و تربیت نیروهای متخصص رسانه‌ای می شود و در مرحله دوم بحث تاثیرگذاری مطرح است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما نشریات دانشجویی را بستری برای مطرح نمودن دغدغه ذهنی دانشجویان برشمارد و گفت: جریان دانشجویی نسبت به پدیده ها و اتفاقات همجوار خودش احساس تکلیف اجتماعی می کند و علاوه بر حل مشکلات خود برای جامع نیز سعی بر ارائه راهکار دارد.

در ادامه وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما نشریه دانشجویی با نام «کافه رسانه» دارد که بسیار هم در امر تاثیرگذاری بر جنبش دانشجویی و دانشگاه کارنامه درخشانی دارد؛ اما نیاز به نشریه جدید با رویکرد انتقاد در سطح کلان سازمان صدا و سیما باعث شد، نشریه دانشجویی با «نباء» نسل بیدار انقلاب متعلق به بسیج دانشجویی شکل بگیرد.

حیدری در خصوص اهداف نشریه دانشجویی «نباء» بیان کرد: این نشریه به صورت اختصاصی می خواهد سازمان و دانشگاه صدا و سیما را نقد و بررسی کند؛ نظیر بحث های کلان سازمان، عملکرد مسئولین و استادان دانشگاه، نقد فعالیت سطوح مدیریتی سازمان ، برنامه های تولیدی و پخش شده در معاونت سیما و... .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با ذکر اینکه نقد بدون ارائه راهکار بی فایده است، گفت: در این نشریه ما با ایجاد فضایی گفتمانی در راستای ادبیات انقلاب اسلامی، سعی بر فعالیت در سطح عملیاتی و رسانه ای با رویکرد بیشتر منتقدانه و ارائه راهکار داریم.

این فعال دانشجویی تفکر علوم انسانی اسلامی را غالب بر محتوای نشریه دانشجویی «نباء» دانست و تصریح کرد: در این نشریه تلاش شده هر سه فضای موجود در دانشگاه صدا و سیما با نگاه علوم انسانی وجود داشته باشد. مثلا دانشجویان رشته های فنی نیز با رویکرد علوم انسانی به مسائل نگاه کنند نه صرفا رویکرد ژورنالیستی روزمره به اتفاقات پیرامون داشته باشند.

وی در مورد اهمیت اتاق فکر شورای سردبیری نشریه دانشجویی «نباء» گفت: در این نشریه شورای سردبیری، هئیت اندیشه ورز نام دارد، که ترکیبی از سه تا گروه دانشجویان مدیریت رسانه که فضای کلان رسانه دارند، دانشجویان رشته های تولیدی که در فضای صوت، تصویر و هنری هستند و دانشجویان رشته های فنی فعالیت دارند.

گفتنی است؛ اولین شماره از نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با عنوان «نباء» 18 دی ماه در دانشگاه صدا و سیما رونمایی و توزیع شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 992639

وب گردی

وب گردی