عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در فهرست ۵۰ دانشمند زن برجسته آسیا

عضو هیأت‌علمی گروه مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در فهرست ۵۰ دانشمند زن برجسته آسیا قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به‌نقل از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دکتر زهرا امام جمعه، عضو هیأت علمی گروه مهندسی صنایع غذای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، یکی از سه زن ایرانی در فهرست ۵۰ دانشمند زن برجسته آسیا شناخته شد.
دکتر زهرا امام جمعه، رئیس پردیس بین‌المللی ارس، که پیش از این جزو ۱٪ دانشمندان برتر جهان از سال ۲۰۱۴ تا کنون بوده است یکی از سه زن برجسته ایرانی است و نام وی در کتاب «شرح حال دانشمندان زن آسیا » که توسط انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) منتشر شده است به چشم می‌خورد.
این انتخاب توسط انجمن آکادمی‌های علوم و مجامع علمی آسیا و از میان نامزدهای معرفی‌شده از سوی ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است و در نهایت شرح حال ۵۰ تن از برجسته‌ترین زنان آسیا در رشته‌های علوم و مهندسی در کتاب مزبور منتشر شده است. همچنین این کتاب حاوی ۹ پرسش و پاسخ از هر یک از بانوان دانشمند برتر آسیاست.
هدف از گردآوری این مجموعه ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته‌های علمی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 992656

وب گردی

وب گردی